D 2009

Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures

CHMELÍK, Jiří a Jiří SOCHOR

Základní údaje

Originální název

Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures

Název česky

Virtuální prostředí pro navrhování geometrických soch

Autoři

CHMELÍK, Jiří (203 Česká republika) a Jiří SOCHOR (203 Česká republika, garant)

Vydání

Goteborg, Sweden, Sigrad '09,The Annual Sigrad Conference, Special Theme: Visualization and Design, od s. 11-18, 8 s. 2009

Nakladatel

Chalmers University of Technology

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Švédsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/09:00037390

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISSN

Klíčová slova česky

geometrické sochy; virtuální prostředí;

Klíčová slova anglicky

geometrical sculptures; virtual environment; human-computer interaction;

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 11. 2010 20:57, Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.

Anotace

V originále

We present a system for designing geometric sculptures in semi-immersive virtual environment. The design of our application is based on polyhedra sculptures - the same idea that G. W. Hart used for his "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Our main contribution is the utilization of new interaction techniques. Thanks to a visualization method combining stereoscopy and classic rendering methods, users - artists have much better perception of complex spatial shape of the sculpture. Spatial, human-scale input provides intuitive way to manipulate and modify sculpture directly in the VE. This new working environment allows users to focus more on a designing task. In this paper we describe the a concept of polyhedra based sculptures, virtual environment and virtual tools for working with the shape of sculpture, interaction techniques and auxiliary elements for facilitation of a design process.

Česky

Představujeme systém pro navrhování geometrických soch ve virtuálním prostředí. Aplikace je založena na sochách na mnohostěnech - stejnou myšlenku použil i G. W. Hart pro v jeho práci: "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Našim hlavním přínosem je využití nových interakčních technik. Díky vizualizační metodě kombinující stereoskopii a klasické techniky vykreslování může uživatel-umělec mnohem lépe vnímat komplikovaný tvar sochy. Prostorový vstup poskytuje intuitivní cestu pro manipulaci a modifikaci sochy přímo ve virtuálním prostředí. Toto nové pracovní prostředí umožňuje uživateli více se soustředit na navrhování soch. V tomto článku popisujeme myšlenku soch založených na mnohostěnech, virtuální prostředí a virtuální nástroje pro práci s tvarech sochy, interakční techniky a pomocné prvky pro zjednodušení procesu návrhu.

Návaznosti

LC06008, projekt VaV
Název: Centrum počítačové grafiky (Akronym: CPG)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, CPG - Centrum počítačové grafiky