k 2009

Připravenost budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků

PITNEROVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Připravenost budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků

Vydání

"Metodologické otázky kvalifikačních prací studentů speciální pedagogiky" Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

integration; the education of pupils with special educational needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire survey
Změněno: 9. 12. 2009 22:43, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda jsou studenti prezenčního studia učitelských oborů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity připraveni na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů škol, s přihlédnutím na specifika sluchového postižení. Výzkumu se zúčastnilo 269 respondentů – studentů učitelských oborů (s výjimkou Speciální pedagogiky), kteří si zapsali předmět Seminář ke speciální pedagogice 1 v letním semestru 2008. Empirická část práce byla vedena formou kvantitativního výzkumu za použití techniky dotazníku. Anonymní dotazníkové šetření proběhlo písemnou formou. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány metodou univariační a bivariační analýzy. Jednotlivé položky byly podrobeny analýze a graficky znázorněny.