2009
Připravenost budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků
PITNEROVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Připravenost budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků
Autoři
Vydání
"Metodologické otázky kvalifikačních prací studentů speciální pedagogiky" Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové, 2009
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky
integration; the education of pupils with special educational needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire survey
Změněno: 9. 12. 2009 22:43, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Anotace
V originále
Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda jsou studenti prezenčního studia učitelských oborů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity připraveni na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů škol, s přihlédnutím na specifika sluchového postižení. Výzkumu se zúčastnilo 269 respondentů – studentů učitelských oborů (s výjimkou Speciální pedagogiky), kteří si zapsali předmět Seminář ke speciální pedagogice 1 v letním semestru 2008. Empirická část práce byla vedena formou kvantitativního výzkumu za použití techniky dotazníku. Anonymní dotazníkové šetření proběhlo písemnou formou. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány metodou univariační a bivariační analýzy. Jednotlivé položky byly podrobeny analýze a graficky znázorněny.