Detailed Information on Publication Record
2009
Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
Name in Czech
Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
Name (in English)
Social aaspects and strategies of students with specific learning difficulties
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
2009. vyd. Brno, VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, s.28. 10 pp. 2009
Publisher
paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037486
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-188-1
Keywords in English
social behaviour; social matureness; student with specific learning difficulties; strategie; self-conception; social learning
Změněno: 14/2/2010 12:42, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V našem příspěvku chceme upozornit na některá specifika v oblasti sociálního chování u jedinců se specifickými poruchami učení. Deficity v sociálních dovednostech chápeme jako schopnosti nezbytné k zvládání každodenních situací. Žáci se specifickými poruchami učení nejsou handicapováni pouze tím, že s mnohem větším úsilím dosahují určitých výkonů ve škole. Dostávají se také do náročných sociálních situací, které nedokáží řešit a tím jsou vystaveni dvojnásobné frustraci. Prožívají svůj neúspěch a v důsledku toho nejsou dostatečně pozitivně přijímány svým okolím. Postrádají schopnost empatie, špatně chápou sociální situace a trpí odmítnutím společnosti.
In English
In our articel we would like to give a notice on some specific in area of social behaviour of people with specific learning difficulties. Deficits in social skills are understood like skills which are essential for coping everyday situations. Students with specific learning difficulties are not handicapped only because of more aspiration in achieving effort in school. They get into severe social situations which they are not able to cope and then they are exposed dual frustration. They get their nonsuccess and because of that they are not positively
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|