BARTOŇOVÁ, Miroslava. Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení (Social aaspects and strategies of students with specific learning difficulties). In VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, s.28. 2009th ed. Brno: paido, 2009, 10 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
Name in Czech Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
Name (in English) Social aaspects and strategies of students with specific learning difficulties
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 2009. vyd. Brno, VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, s.28. 10 pp. 2009.
Publisher paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037486
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords in English social behaviour; social matureness; student with specific learning difficulties; strategie; self-conception; social learning
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 14/2/2010 12:42.
Abstract
V našem příspěvku chceme upozornit na některá specifika v oblasti sociálního chování u jedinců se specifickými poruchami učení. Deficity v sociálních dovednostech chápeme jako schopnosti nezbytné k zvládání každodenních situací. Žáci se specifickými poruchami učení nejsou handicapováni pouze tím, že s mnohem větším úsilím dosahují určitých výkonů ve škole. Dostávají se také do náročných sociálních situací, které nedokáží řešit a tím jsou vystaveni dvojnásobné frustraci. Prožívají svůj neúspěch a v důsledku toho nejsou dostatečně pozitivně přijímány svým okolím. Postrádají schopnost empatie, špatně chápou sociální situace a trpí odmítnutím společnosti.
Abstract (in English)
In our articel we would like to give a notice on some specific in area of social behaviour of people with specific learning difficulties. Deficits in social skills are understood like skills which are essential for coping everyday situations. Students with specific learning difficulties are not handicapped only because of more aspiration in achieving effort in school. They get into severe social situations which they are not able to cope and then they are exposed dual frustration. They get their nonsuccess and because of that they are not positively
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:19