J 2009

Teaching Early-Level Foreign Languages tu Pupils with Impaired Pronunciation Ability

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Teaching Early-Level Foreign Languages tu Pupils with Impaired Pronunciation Ability

Název česky

Raná výuka cizích jazyků u žáků s narušenou komunikační schopností

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

Revija za elementarno izobražovanje/ Journal of Elemantary Education, Maribor, Pedagoška fakulteta, 2009, 1855-4431

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovinsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037530

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

special education needs; learning difficulties; impaired communication ability; methodology; research
Změněno: 12. 12. 2009 18:19, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

This article deals with the problems of foreig language pronunciation for primary level pupils with impaired communication abilitites. The article includes findings from special education and psychology reports of the term impaired communication abilitity at the phonetic-phonological impact it has on leearning a foreign language. The conclusion presents some chosen methods of drama education a the results of related research invesigations.

Česky

Příspěvek se zabývá problematikou nácviku výslovnosti cizího jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností v rané výuce. Uvedena jsou v něm pedagogicko-psychologická východiska, vymezen pojem narušená komunikační schopnost s jejími důsledky pro osvojování cizího jazyka v jeho foneticko-fonologické složce, představeny vybrané metody dramatické výuky pro nácvik správné výslovnosti a v závěru stručně představeno jedno z dílčích výzkumných šetření.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání