2009
Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání
Název anglicky
The new interpretation of the content and conception of education emphasizes the axiological dimension, which is associated with the stress on the biophilia aspect in education for the development of ecological literacy. The author points out the possibi
Autoři
Vydání
Fórum o premenách univerzitného vzdelávania 2009, 2009
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Environmentální výchova; průřezové téma; přípravné učitelské vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); kompetence environmentální/ekopedagogická; pedagogická kompetence; hodnotová dimenze vzdělávání; ekogramotnost
Klíčová slova anglicky
Environmental education; crosscurricular topic; undergraduate teacher training; Framework Educational Programme for Primary education; environmental/ecological competence teachers competence; value dimension of education; ecological literacy
Změněno: 2. 1. 2010 23:44, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Nová interpretace obsahu a pojetí vzdělávání zvýrazňuje axiologickou dimenzi, s níž souvisí prosazování biofilní orientace vzdělání pro rozvoj ekogramotnosti. Autorka poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně realizovat environmentální výchovu (EV), především v rámci pedagogické přípravy v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Uvádí přehled pedagogických kompetencí a činností, které přispívají k jejich rozvoji. V závěru prezentuje některé výsledky ankety, v níž se studenti absolventských ročníků vyjadřovali ve strukturované reflexi k vybraným tématům přípravného vzdělávání.
Anglicky
The new interpretation of the content and conception of education emphasizes the axiological dimension, which is associated with the stress on the biophilia aspect in education for the development of ecological literacy. The author points out the possibilities of developing the competence to implement environmental education (EV) successfully, primarily within teacher training for future primary school teachers. She presents a survey of teachers competencies and activities that enhance their development. Finally, she presents selected results of a survey, in which students expressed their opinions on several topics in teacher training in structured reflection.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|