2009
Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků
GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků
Název česky
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky
Socioculturally Disadvantaged Pupils and Foreign Language Teaching
Autoři
GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana KYLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Němec, J., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Education of Socially Disadvantaged Pupils. od s. 163-176, 14 s. Speciální pedagogika, 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037580
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5033-4
Klíčová slova česky
znevýhodnění; socioluoturní; cizojazyčná výuka; cizojazyčná výuka; výzkum; didaktická doporučení
Klíčová slova anglicky
disadvantaged; social; cultural; foreign language teaching; research; methodical recommendation
Změněno: 13. 9. 2014 06:57, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Znalost cizích jazyků je v současné době velmi důležitým předpokladem nejen pro úspěšné uplatnění se na domácím i zahraničním trhu práce, ale zároveň přispívá k rozvoji celé osobnosti člověka a v širším pojetí ji lze označit za významný socializační a enkulturační prostředek. Výuka cizích jazyků proto musí být na základní škole realizována s ohledem na žáky se sociálně-kulturním znevýhodněním i příslušností k různým kulturně minoritním skupinám tak, aby i oni měli možnost získat již během povinné školní docházky co nejpevnější základy cizích jazyků. Příspěvek je věnován obecně teoretickým aspektům problematiky cizojazyčné výuky u žáků se sociálně-kulturním znevýhodněním a prezentaci výsledků provedeného empirického výzkumu. Pozornost je věnována rovněž lingvodidaktickým doporučením moderně pojaté výuky cizích jazyků zaměřené na danou cílovou skupinu.
Anglicky
The command of foreign languages is a very important condition for successful participation in the Czech labour market in and abroad, but it also significantly contributes to personal development. Broadly speaking, it can be considered a vital means of socialization and enculturation. Foreign language teaching must be adjusted to pupils who are socially and culturally disadvantaged or belong to cultural minorities. These pupils must be given a chance to develop a strong foundation of foreign language competences during their primary schooling. The present paper deals with the general theoretical aspects of foreign language teaching for learners who are socially and culturally disadvantaged, as well as with presentation of results of empirical research. It focuses mainly on didactic recommendations for modern foreign teaching aimed at the target group concerned.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|