ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Oldřich ŠIMONÍK a Martin NOVÁK. Profil učitele nadaného žáka. In Nadaní žáci: výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. Brno: Masarykova univerzita. s. 113-121. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profil učitele nadaného žáka
Název anglicky The Profile of Teacher of gifted Pupil
Autoři ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant), Oldřich ŠIMONÍK (203 Česká republika) a Martin NOVÁK (203 Česká republika).
Vydání Brno, Nadaní žáci: výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře, od s. 113-121, 9 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037585
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5039-6
Klíčová slova česky učitel; příprava učitelů; aktivita; zájem
Klíčová slova anglicky teacher; teacher tarining; activity; interest
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc., učo 106. Změněno: 24. 1. 2010 11:43.
Anotace
Příspěvek podává náhled do problematiky osobnostního profilu učitele nadaného žáka, zvláště učitele zeměpisu. Pohlíží na učitele jako na významného činitele výchovy a vzdělávání na základních školách. Objasňuje nutné požadavky na osobnost dobrého pedagoga a poukazuje na potřebné znalosti a dovednosti učitelů. Prezentované závěry navazují na výzkumné šetření z roku 2009 na vybraných základních školách na Moravě a ve Slezsku a na závěry České školní inspekce z roku 2008.
Anotace anglicky
The article reports an introduction into the problematics of teachers work with gifted pupils, especially geography teacher. It views on a teacher as an important factor in education in grammar schools. It brings out the necessary requirements on a personality of the good pedagogue and point at required knowledge and skills of teachers. The presented enclosures continue on a research of the year 2009 on grammar schools in Moravia and Silesia and on enclosures of the Czech School Inspection of the year 2008.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 03:50