Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{860589, author = {Kachlík, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. et al. (Eds.). Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils.}, edition = {1.}, keywords = {Questionnaire; cohort; methodical instructions; addictive behavior; worksheets; program; prevention; study; school; addiction; pupil}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5033-4}, pages = {253-272}, publisher = {MU}, title = {Pilotní primárně preventivní protidrogový projekt zaměřený na rizikovou skupinu žáků druhého stupně základní školy}, year = {2009} }
TY - CHAP ID - 860589 AU - Kachlík, Petr PY - 2009 TI - Pilotní primárně preventivní protidrogový projekt zaměřený na rizikovou skupinu žáků druhého stupně základní školy VL - Speciální pedagogika PB - MU CY - Brno SN - 9788021050334 KW - Questionnaire KW - cohort KW - methodical instructions KW - addictive behavior KW - worksheets KW - program KW - prevention KW - study KW - school KW - addiction KW - pupil N2 - Žáci druhého stupně základní školy patří z pohledu drogové epidemiologie mezi přirozené rizikové skupiny ohrožené závislostním chováním. Nízká úroveň životních zkušeností, zvědavost, touha po dobrodružství, hledání silných prožitků a potřeba exhibice přispívají ke zkoušení řady substancí a činností, které mohou při opakované aplikaci vyústit v návyk. Proto byla před několika lety sestaven preventivní projekt a realizována tříletá kohortová studie k jeho ověření. Bylo navrženo 20 metodických listů pro lektory a pracovní materiály pro žáky, které jsou dnes volně dostupné na veřejném webu Katedry speciální pedagogiky PdF MU Brno. Bylo osloveno více než 300 žáků z 10 základních škol (Brno, Blansko, Boskovice) a vzorek byl rozdělen na intervenovanou a kontrolní skupinu. Znalosti a postoje žáků byly po každé etapě projektu ověřovány anonymními dotazníky. Ze statistického vyhodnocení sebraných dat vyplynulo, že projekt dokázal oddálit nástup rizikového chování školních dětí o 1-2 roky, což dává šanci intenzivního preventivního působení. Je ale potřebné současné využití různých preventivních nástrojů a strategií v rámci komunitní prevence. ER -
KACHLÍK, Petr. Pilotní primárně preventivní protidrogový projekt zaměřený na rizikovou skupinu žáků druhého stupně základní školy. In \textit{NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. et al. (Eds.). Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils.}. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s.~253-272. Speciální pedagogika. ISBN~978-80-210-5033-4.
|