HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Pavel MENŠÍK. Sociální znevýhodnění chronicky nemocného žáka. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. (Eds.). Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 203-212. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální znevýhodnění chronicky nemocného žáka
Název česky Sociální znevýhodnění chronicky nemocného žáka
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika) a Pavel MENŠÍK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. (Eds.). Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 203-212, 10 s. Speciální pedagogika, 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037653
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky Školní prostředí; učitel; žák; chronické onemocnění; imunita; imunitní deficience
Klíčová slova anglicky School environment; teacher; pupil; chronic disease; immunity; immune deficiency
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 18. 1. 2010 16:17.
Anotace
Pro chronicky nemocné dítě je zvládnutí mnoha životních situací velice tíživé a nesnadné. Dítě, které je postiženo chronickým onemocněním, je mezi svými zdravými vrstevníky vždy silně znevýhodněno. Výzkum byl zaměřen na žáky základních škol prvního i druhého stupně, kteří jsou postiženi imunitní deficiencí. Cílem výzkumné sondy bylo zjištění, zda jsou učitelé důkladně informováni o problémech takto postižených dětí, a také, zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoršení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Dále bylo zkoumáno, zda škola těmto dětem věnuje dostatečnou péči a pozornost. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší orientační pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje.
Anotace česky
Pro chronicky nemocné dítě je zvládnutí mnoha životních situací velice tíživé a nesnadné. Dítě, které je postiženo chronickým onemocněním, je mezi svými zdravými vrstevníky vždy silně znevýhodněno. Výzkum byl zaměřen na žáky základních škol prvního i druhého stupně, kteří jsou postiženi imunitní deficiencí. Cílem výzkumné sondy bylo zjištění, zda jsou učitelé důkladně informováni o problémech takto postižených dětí, a také, zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoršení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Dále bylo zkoumáno, zda škola těmto dětem věnuje dostatečnou péči a pozornost. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší orientační pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 20:23