COLLINS, Rita Chalmers. Using Personal Narratives to Explore Drama in EFL Teaching. In GRENAROVÁ, Renée a Marie VÍTKOVÁ. DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 24 - 31. Publikace Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using Personal Narratives to Explore Drama in EFL Teaching
Název česky Osobní reflektivní příběhy učitelů ilustrující zavádění a využití dramatických technik ve výuce angličtiny
Název anglicky Using Personal Narratives to Explore Drama in EFL Teaching
Autoři COLLINS, Rita Chalmers (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD, od s. 24 - 31, 8 s. Publikace Pd-52/09-02/58, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037681
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5074-7
Klíčová slova česky reflektivní příběhy; dramatické techniky;výuka angličtiny;vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky personal narratives;drama;EFL; teacher training
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 25. 2. 2015 17:40.
Anotace
Using personal narratives, three Czech teachers explore their own learning history to identify those key elements that led them to use drama in their own classrooms. By uncovering what events in their own professional development made a positive impact and encouraged them to use drama, this chapter will help teacher-trainers see how to use drama in teacher preparation programs in an effective manner.
Anotace anglicky
Using personal narratives, three Czech teachers explore their own learning history to identify those key elements that led them to use drama in their own classrooms. By uncovering what events in their own professional development made a positive impact and encouraged them to use drama, this chapter will help teacher-trainers see how to use drama in teacher preparation programs in an effective manner.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 20:14