J 2009

Multicultural Aspects in the Activities of a Czech Primary School Class Teacher

STŘELEC, Stanislav

Základní údaje

Originální název

Multicultural Aspects in the Activities of a Czech Primary School Class Teacher

Název česky

Multikulturní zřetele v činnostech učitele české školy

Autoři

STŘELEC, Stanislav (203 Česká republika, garant)

Vydání

CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL, Brno, Typoartypres, 2009, 1803-6546

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037710

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

pupils of different nationalities; multicultural education; social support; class teacher; healthy social relationships

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2010 12:21, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.

Anotace

V originále

The article summarizes findings of one of the issues of a continuous research which has been a part of The School and Health for 21st Century research project MSM002162421 conducted at Masaryk University Faculty of Education. It deals with the factors influencing activities of a primary school teacher and pupils coming from different national minority families living within the Czech Republic territory. The article contains recommendations that can affect healthy social relationships in a primary school environment.

Česky

Příspěvek shrnuje průběžné výsledky jednoho z dílčích témat, které je součástí výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity MSM002162421 Škola a zdraví pro 21. století. Zabývá se okolnostmi, které mají vliv na činnosti učitele ve třídách s žáky různých národnostních menšin v České republice. Článek obsahuje doporučení, která mohou ovlivnit utváření zdravých sociálních vztahů v prostředí českých základních škol.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století