SYSLOVÁ, Zora. Současnost a budoucnost českého předškolního vzdělávání v evropském kontextu. Online. In Vzdelávanie od útleho veku, šanca pre všetky deti. Zborník z európskej konferencie. Bratislava: OMEP, 2008. 12 s. ISBN 978-80-89055-82-1. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Současnost a budoucnost českého předškolního vzdělávání v evropském kontextu.
Název anglicky The present and future of the Czech pre-primary education in the European contects
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Bratislava, Vzdelávanie od útleho veku, šanca pre všetky deti. Zborník z európskej konferencie. 12 s. 2008.
Nakladatel OMEP
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00037745
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89055-82-1
Klíčová slova česky cíle vzdělávání; předškolní vzdělávání; Evropská unie; kurikulum; řízení škol; rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; činnost mateřské školy.
Klíčová slova anglicky aims of education; pre-primary education; EU; curriculum; school management; National curriculum for pre-primary education
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 7. 3. 2011 11:09.
Anotace
Příspěvek se pokouší vystihnout postavení předškolního vzdělávání ve školském systému České republiky. Vychází z výzkumu a analýzy vývoje českého vzdělávání a úvahách o její budoucnosti v kontextu evropské vzdělávací politiky, tak jak byla prezentována v tzv. Zelené knize. Uvádí aktuální požadavky na kvalitu předškolního vzdělávání vyplývající z právních norem, mezi než patří např. povinnost vypracovávat školní programy na základě požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a pravidelně vyhodnocovat svoji práci.
Anotace anglicky
This report is trying to describe the position of the pre-primary education in the Czech educational system. It is using the reaserch and the analysis of the development of the Czech education and consideration of the future in the context of the European educational policy as it is described in the Green Book. The actual demands for the quality of pre-primary education are also described. It follows from the legal rules as for example the obligation to prepare the school curriculum according the national need to evaluate regularly.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 19:48