ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Strukturální zobrazení oborových kompetencí v přírodovědných disciplínách. první. Brno: Brno: MSD, 2009, 186 s. ISBN 978-80-7392-101-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strukturální zobrazení oborových kompetencí v přírodovědných disciplínách
Název česky Strukturální zobrazení oborových kompetencí v přírodovědných disciplínách
Název anglicky The Structural Scheme of Professional Competences in Natural Science Branches
Autoři ŠKRABÁNKOVÁ, Jana.
Vydání první. Brno, 186 s. 2009.
Nakladatel Brno: MSD
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-101-9
Klíčová slova česky didaktická komunikace, didaktický most, didaktické transformace, kurikulární proces, profesní kompetence, specifické profesní kompetence, analyticko-syntetické modelování, pregraduální příprava učitele
Klíčová slova anglicky didactic communication, didactic bridge, didactic transformation, curricular process, professional competences, specific professional competences, analytical-synthetic modelling, pregraduate teachers preparation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D., učo 82657. Změněno: 30. 12. 2009 21:14.
Anotace
Publikace je zaměřena na problematiku analýzy a zdokonalování profesních kompetencí učitelů přírodovědných předmětů s důrazem na období jejich pregraduální přípravy. V práci jsou nejprve vymezeny pojmy, které s uváděnou problematikou formování profesních kompetencí souvisí. Jsou uvedeny základní klasifikace kompetencí podle našich i zahraničních autorů. Dále je předložen návrh základního souboru specifických profesních kompetencí pro učitele přírodovědných předmětů a tento kompetenční model je zařazen do Modelu formování pedagogických způsobilostí k učitelství přírodovědných předmětů. To vše v kontextu obecného modelování exogenní a endogenní stránky edukačního procesu. Práce je doplněna výzkumem postojů studentů učitelství přírodovědných předmětů na utváření a formování souborů jejich specifických profesních kompetencí v období vysokoškolského studia.
Anotace anglicky
The book is based on the problems of the analysis and perfection of professional competences of the teachers of natural sciences during their undergraduate preparation. The authors of the dissertation firstly defines the terms which are closely connected to the problems of the formation of the professional competences. Afterwards they clarifies basic classifications of the special profession competences based on both Czech and foreign authors. Furthermore they suggests their own set of competences for the future natural science teachers. They also places it into The model of the formation of the pedagogical competences for a teaching of natural sciences. It is all discussed in the context of general modelling of exogenous and endogenous acpects of the educational process. The dissertation is supplied by research position of the students of natural sciences, the views of the formation of their special profession competences during their University studies.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 13:57