2009
Ekoterapeutický potenciál přírody a péče o zdraví
HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKAZákladní údaje
Originální název
Ekoterapeutický potenciál přírody a péče o zdraví
Název anglicky
Ecotherapeutic potential of nature and health care
Autoři
Vydání
Konference Škola a zdraví 21, 2009
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Kvalita života, environmentální výchova, ekoterapie, formy ekoterapie, ekoterapeutický potenciál přírody, vnímání přírody, relaxace v přírodě, péče o zdraví, výchova ke zdraví
Klíčová slova anglicky
Quality of life, environmental education, ecotherapy, forms of ecotherapy, ecotherapeutic potential of nature, perception of nature, relaxation in nature, health care, education for health
Změněno: 2. 1. 2010 23:28, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autoři se zabývají zvyšováním kvality lidského života aktualizací vztahu člověka k přírodě z hlediska jejího ekoterapeutického potenciálu. Pozitivní vliv přírody na fyzické i psychické zdraví sledují v kontextu environmentální výchovy a výchovy ke zdraví. Jednotlivé úrovně ekoterapie dávají do souvislostí s rozvojem ekologického cítění, ekologického myšlení a výchovou k hledání smyslu života. Pro ilustraci uvádějí výsledky šetření ke zjištění toho, jak studenti oboru učitelství pro 1. stupeň základní školy spojují péči o zdraví s relaxací v přírodním prostředí.
Anglicky
The authors focus on the improvement of quality of life by a renewed relationship of humans to nature in terms of its ecotherapeutic potential. The positive influence of nature on physical and mental health is examined in the context of environmental education and health education. The individual components of ecotherapy are related to the development of ecological feeling, ecological thinking and education for searching for the sense of life. To illustrate, they present results of a descriptive investigation exploring how student teachers for primary schools associate health care with relaxation in natural environment.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|