C 2009

Des éléments du jeu dramatique dans le cours de français pour les apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d´apprentissage et de comportement

SCHEJBALOVÁ, Zdeňka

Základní údaje

Originální název

Des éléments du jeu dramatique dans le cours de français pour les apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d´apprentissage et de comportement

Název česky

Prvky dramatické hry ve výuce francouzského jazyka pro české žáky se SPU

Název anglicky

Elements of Dramatic Education in French Lessons for Czech Learners with Specific Learning and Education Difficulties

Autoři

SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Grenarová R., Vítková M.(eds.) Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD, od s. 112-119, 8 s. Pd-52/09-02/58, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037818

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5074-7

Klíčová slova česky

dramatická výchova; francouzština; čeští žáci;specifické poruchy učení a chování; alternativní metody

Klíčová slova anglicky

Dramatic Education; French; Czech Learnings; Specific Learning and Comportment Disorder; Alternative Methods

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2010 17:45, PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Le chapitre au sujet de l utilisation des éléments du jeu dramatique dans les cours de langues étrangeres, basé sur la recherche de l auteur, destinés aux apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d apprentissage et de comportement se concentre sur la grammaire française et sur les relations interdisciplinaires. Sur la base d un extrait du Petit prince d A. de Saint-Exupéry, modifié en forme d une courte scene dramatique, les apprenants s exerceront en grammaire française de base. Cette activité tient compte non seulement des éléments linguistiques, mais aussi de l aspect interdisciplinaire par rapport a l éducation dramatique, littéraire et a la civilisation française.

Česky

Kapitola na téma využití prvků dramatické výchovy při výuce cizích jazyků u žáků s vývojovými poruchami učení a chování, vycházející z výzkumné činnosti autorky, je zaměřena na gramatiku francouzštiny a mezipředmětové vztahy. Na základě krátkého literárního úryvku z Malého prince od A. de Saint-Exupéryho, zpracovaného do formy dramatické scénky, si žáci procvičí základní morfologické struktury. Jsou zohledněny nejenom lingvistické prvky, ale zároveň mezipředmětový aspekt vzhledem k dramatické a literární výchově a k francouzským reáliím.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání