Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice
BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice (Dyscalculia and specific leasing difficulties). první. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 110 pp. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132. ISBN 978-80-210-5047-1. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice |
Name in Czech | Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice |
Name (in English) | Dyscalculia and specific leasing difficulties |
Authors | BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | první. Brno, 110 pp. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132, 2009. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/09:00037843 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-5047-1 |
Keywords (in Czech) | Specifické poruchy učení; dyskalkulie; přirozená čísla a operace s nimi; geometrické představy; reedukační postupy;individuální vzdělávací program |
Keywords in English | Specific leasing difficulties; dyscalculia; natural numbers; geometry; reeducation of dyscalculia |
Tags | Munipress |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 21/4/2010 12:02. |
Abstract |
---|
Problematika specifických poruch učení je středem zájmu pedagogů, zejména z hlediska inkluzívního vzdělávání žáků. Je uvedena klasifikace poruch učení, příčiny poruch učení v matematice, analýza jednotlivých elementárních jevů. Publikace je zaměřena na učivo 1. stupně ZŠ, zejména na obor přirozených čísel.V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumu o procentuelním zastoupení dyskalkuliků na základních školách. |
Abstract (in English) |
---|
Problems of specific leasing difficulties is the centre of interest of teaches, especially the point of view of inclusive education of pupils. There are showed clasification of difficulties, cause of difficultiec in mathematics, analysis of particular elements phenomen of mathematics in primary school in the article.There are showed the results of the research about propotional frequency of pupils with disabilities at primary school. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 19/9/2024 13:53