2009
EFOMP project 'Biomedical physics education for the healthcare professions' - an update for WC2009
CARUANA, Carmel J., M. WASILEVSKA-RADWANSKA, A. AURENGO, P.P. DENDY, V. KARENAUSKAITE et. al.Základní údaje
Originální název
EFOMP project 'Biomedical physics education for the healthcare professions' - an update for WC2009
Název česky
Projekt EFOMP 'Výuka biomedicínské fyziky pro zdravotníky' - update pro WC2009
Autoři
CARUANA, Carmel J. (470 Malta, garant), M. WASILEVSKA-RADWANSKA (616 Polsko), A. AURENGO (250 Francie), P.P. DENDY (826 Velká Británie a Severní Irsko), V. KARENAUSKAITE (440 Litva), M.R. MALISAN (380 Itálie), J.H. MEIJER (528 Nizozemské království), D. MIHOV (100 Bulharsko), Vojtěch MORNSTEIN (203 Česká republika), E. ROKITA (616 Polsko), E. VANO (724 Španělsko), M. WECKSTROM (246 Finsko) a M. WUCHERER (276 Německo)
Vydání
Berlin, IFMBE Proceedings, Vol. 25, World Congress on medical physics and biomedical engineering, od s. 141-144, 4 s. 2009
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14110/09:00037845
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-3-642-03897-6
ISSN
UT WoS
000282043300040
Klíčová slova anglicky
Biomedical physics education; Medical education; Academic role development; Curriculum development
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2010 13:27, prof. RNDr. Vojtěch Mornstein, CSc.
V originále
The policy statements describing the role of the biomedical physicist (and engineer) published by organizations representing biomedical physicists in Europe include the responsibility of contributing to the education of healthcare professionals. As a consequence, biomedical physicists provide educational services in most Faculties of Medicine / Health Sciences in Europe. In 2005, the EFOMP council set up a Special Interest Group to develop the role of the biomedical physics educator in such faculties and to work with other healthcare professional groups to produce updated European curricula for them. The effort of the group would provide a base for the progress of the role, enhance its relevance to contemporary healthcare professional education and provide input for future EFOMP policy documents regarding this important aspect of the role of the biomedical physicist. The present communication presents a background to the project, summarizes a literature review regarding the role recently published by the group, summarizes its latest research and indicates future research directions.
Česky
Politická stanoviska popisující úlohu biomedicínského fyzika (a inženýra)zveřejněná organizacemi representujícími biomedicínské fyziky v Evropě obsahují odpovědnost za přispění k výchově zdravotníků. V důsledku toho biomedicínští fyzikové poskytují vzdělávací služby na většině lékařských a zdravotnických fakult v Evropě. V roce 2005 směn EFOMP ustavil speciální zájmovou skupinu pro rozvíjení vzdělávací úlohy biomedicínského fyzika v takovýchto fakultách a práci s ostatnimi skupinami zdravotníků, aby bylo vytvořeno updatované evropské curriculum. Úsilí skupiny poskytne základ pro rozvoj této roleT, zvýší její relevantnost pro moderní výchovu zdravotníků a poskytne vstupy pro budoucí dokumenty EFOMP v této oblasti. Tato zpráva ukazuje pozadí projektu, shrnuje dosud publikované práce skupiny, její poslední výzkumy a budoucí směřování.