JANÍKOVÁ, Věra. Sprachlernspiele im lerner- und handlungsorientierten Fremdsprachenunterricht. In ONDRÁKOVÁ, Jana, Petra BESEDOVÁ a Jürgen BEYER. Beiträge zur germanistischen Pädagogik. Band IV. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, s. 87-99. ISBN 978-80-7435-024-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sprachlernspiele im lerner- und handlungsorientierten Fremdsprachenunterricht.
Název česky Jazykové hry a činnostně orientovaná cizojazyčná výuka zaměřená na žáka.
Název anglicky Language Games in Learner-Centred and Activity-Based Teaching of Foreign Languages
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Beiträge zur germanistischen Pädagogik. Band IV. od s. 87-99, 13 s. 2009.
Nakladatel Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00029734
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7435-024-5
Klíčová slova česky jazyková hra; výuka zaměřená na žáka; činnostní princip; metody výzkumu
Klíčová slova anglicky language games; activity based teaching; autonomy; research methods
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 8. 1. 2010 16:18.
Anotace
Im Beitrag wird die heutzutage den mainstream prägende lernerzentrierte und handlungsbezogene Sprachdidaktik kurz vorgestellt und mit dem spielerischen Ansatz im Unterricht Deutsch als Fremdsprache in Zusammenhang gestellt. Gleichzeitig werden forschungsmethodologische Aspekte thematisiert
Anotace česky
V příspěvku jsou stručně představeny koncepty činnostní a na žáka zaměřené cizojazyčné výuky, které patří k aktuálním aspektům moderní cizojazyčné výuky. Jejich aplikace do výuky je prezentována na jazykové hře a v závěru jsou uvedeny zásady pro výzkum efektivity herních aktivit ve výuce.
Anotace anglicky
The paper gives a brief introduction to learnerl-centred and activity-based methods in the foreig language teaching which have been frequently employed in the recent years. Besides, these are associated with the language games approach in classes of German as a foreign language and research methods.
Návaznosti
GA406/05/2107, projekt VaVNázev: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Grantová agentura ČR, Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 22:49