D 2009

Textové učební pomůcky ve výuce chemie na českých středních školách

MOKRÁ, Zuzana a Hana CÍDLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Textové učební pomůcky ve výuce chemie na českých středních školách

Název anglicky

Text-based teaching tools in education of chemistry at czech secondary schools

Autoři

MOKRÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

první. Hradec Králové, Metodologické otázky výzkumu v didaktice chemie, 14 s. 2009

Nakladatel

Gaudeamus (Univerzita Hradec Králové)

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037934

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7435-018-4

Klíčová slova česky

výuka; chemie; textové učební pomůcky; text; střední škola

Klíčová slova anglicky

education; chemistry; text-based teaching tools; text; secondary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2010 12:20, Mgr. Zuzana Mokrá

Anotace

V originále

Průzkum byl proveden formou dotazníkového šetření. Typy položek v dotazníku byly uzavřené, polouzavřené a otevřené. O vyplnění dotazníku byli požádáni učitelé vybraných středních škol v České republice (gymnázia, střední odborné školy). Předmětem šetření byla informace o typu, účelu a četnosti používání různých textových učebních pomůcek (učebnice, pracovní sešity, odborné a jiné časopisy, odborné monografie a jiné knihy, sbírky příkladů, vybrané internetové zdroje, vlastní písemné poznámky vyučujících,...) učiteli chemie při přípravě na vyučovací hodinu a během ní. Součástí dotazníku byla i otázka na aktuální potřeby učitelů s ohledem na dostupné textové výukové prostředky a hodnocení jimi používaných učebnic.

Anglicky

The research was based on a questionnaire administrated at chosen Czech secondary schools. The questions were closed, semi-closed and open. We were interested in the question which text-based teaching tools are used and how frequently. The questionnaire asked also which not available text-based tools are needed. Teachers evaluated chemistry text books that they use, too.