KAŠPAROVÁ, Klára a Eva KARPISSOVÁ. Společenská odpovědnost, kodexy, certifikáty. Online. In Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 251-264. 1. ISBN 978-80-210-5058-7. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Společenská odpovědnost, kodexy, certifikáty
Název anglicky Corporate social responsibility, codes, standards
Autoři KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant) a Eva KARPISSOVÁ (203 Česká republika)
Vydání 1. vyd. Brno, Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa. od s. 251-264, 14 s. 1. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00037996
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5058-7
Klíčová slova česky CSR kodexy standardy
Klíčová slova anglicky CSR codes standards
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Klára Kašparová, Ph.D., učo 16090. Změněno: 9. 4. 2010 15:41.
Anotace
Předkládaná část výzkumné zprávy se zaměřuje na analýzu a interpretaci dotazníkové části B6 2. etapy výzkumu Katedry podnikového hospodářství a Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky, která se zaměřuje na oblast společenské odpovědnosti podniku, vlastnictví kodexů a certifikátů. Jako vhodná analýza pro tento rok byla na základě konzultací se statistikem určena analýza univariační. Struktura textu respektuje řazení otázek v dotazníku. Jeho první část se snaží odpovědět na otázku, jaké formy společenské odpovědnosti zkoumané podniky v ČR využívají. Tuto část dále prohlubuje analýza a interpretace druhé otázky, která mapuje, jaké oblasti a do jaké míry podniky podporují. Následně je zjišťováno, jaké typy kodexů a certifikátů podniky vlastní a jaká je jejich ochota zavést kodexy a certifikáty do chodu podniku v budoucnosti. V závěru kapitoly je provedeno srovnání výsledků 1. a 2. etapy výzkumu.
Anotace anglicky
The present part of the research report focuses on the analysis and interpretation of the questionnaire B6 of the 2nd phase of Research of Department of Corporate economy and The Centre of the Research of competitiveness of the Czech economy, which focuses on Corporate Social Responsibility,a proprietorship of the codes and certificates. The appropriate analysis for this year was based on consultation with statistics - it was univariation analysis. The structure of the text respects the order of questions in the questionnaire. The first part seeks to answer the question, what forms of Corporate Social Responsibility are used by the companies in the Czech Republic. This section is further deepened by the analysis and interpretation of the second question that surveys the area and the extent to which enterprises support. Consequently It is surveyed what types of codes and certificates the enterprises use and what is their willingness to establish codes and certificates in business in the future. Comparison of the results of 1rst and 2nd phase could be found at the end of the chapter.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 17:25