2009
Vizuální prvky v učebnicích - přehledová studie česko-slovenských výzkumů
JANKO, Tomáš a Petr KNECHTZákladní údaje
Originální název
Vizuální prvky v učebnicích - přehledová studie česko-slovenských výzkumů
Název anglicky
Visuals in Textbooks - A Review Study of Czech and Slovak Research
Autoři
JANKO, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Petr KNECHT (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Zlín, Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. [CD-ROM], od s. 207-212, 6 s. 2009
Nakladatel
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037998
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7318-904-4
Klíčová slova česky
pedagogický výzkum; učebnice; nonverbální prvky
Klíčová slova anglicky
educational research; textbooks; textbook research; visuals
Změněno: 25. 2. 2010 08:26, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Příspěvek je přehledovou studií mapující česko-slovenské teoretické práce a empirické studie týkající se vizuálních prvků v učebnicích. Ukazuje se, že vizuální prvky v učebnicích se nejen u nás stávají poměrně zřídka předmětem pedagogického výzkumu, ačkoliv tvoří jednu z hlavních komponent učebnic. Autoři se v příspěvku snaží shrnout dosavadní výzkumy a upozorňují na některé problémy, které je třeba v souvislosti s výzkumem vizuálních prvků v učebnicích řešit.
Anglicky
The presentation is a review study focused on Czech and Slovac theoretical and empirical studies dealing with illustrations in textbooks. The authors conclude past and present foreign theoretical and empirical studies and point out some problems which are to be solved in the near future.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|