D 2009

Vizuální prvky v učebnicích - přehledová studie česko-slovenských výzkumů

JANKO, Tomáš a Petr KNECHT

Základní údaje

Originální název

Vizuální prvky v učebnicích - přehledová studie česko-slovenských výzkumů

Název anglicky

Visuals in Textbooks - A Review Study of Czech and Slovak Research

Autoři

JANKO, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Petr KNECHT (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Zlín, Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. [CD-ROM], od s. 207-212, 6 s. 2009

Nakladatel

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037998

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7318-904-4

Klíčová slova česky

pedagogický výzkum; učebnice; nonverbální prvky

Klíčová slova anglicky

educational research; textbooks; textbook research; visuals
Změněno: 25. 2. 2010 08:26, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je přehledovou studií mapující česko-slovenské teoretické práce a empirické studie týkající se vizuálních prvků v učebnicích. Ukazuje se, že vizuální prvky v učebnicích se nejen u nás stávají poměrně zřídka předmětem pedagogického výzkumu, ačkoliv tvoří jednu z hlavních komponent učebnic. Autoři se v příspěvku snaží shrnout dosavadní výzkumy a upozorňují na některé problémy, které je třeba v souvislosti s výzkumem vizuálních prvků v učebnicích řešit.

Anglicky

The presentation is a review study focused on Czech and Slovac theoretical and empirical studies dealing with illustrations in textbooks. The authors conclude past and present foreign theoretical and empirical studies and point out some problems which are to be solved in the near future.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání