B 2009

Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření

JANÍK, Tomáš, Josef MAŇÁK a Petr KNECHT

Základní údaje

Originální název

Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření

Název česky

Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření

Název anglicky

Aims and contents of schooling and its designing

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant), Josef MAŇÁK (203 Česká republika) a Petr KNECHT (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, 173 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2009

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037999

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-194-2

Klíčová slova česky

cíl vzdělávání; obsah vzdělávání; kurikulum; škola; znalosti; dovednosti; kompetence

Klíčová slova anglicky

educational aim; educational content; curriculum; school; knowledge; skill; competence

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2010 21:48, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

Cílem monografie je předložit teoreticko-empirickou analýzu procesů utváření cílů a obsahů školního vzdělávání. Směřování k tomu cíli je současně hledáním odpovědi na otázku, kudy vede cesta od oborových cílů a obsahů ke kurikulárním cílům a obsahům, od učiva k žákovým znalostem, dovednostem, kompetencím či jiným dispozicím.

Anglicky

The monograph presents a theoretical and empirical analysis of the processes of formulating the aims and defining the content of school education. The authors also analyse the transformation of scientific aims and content to curricular aims and content, and of curriculum to pupils' knowledge and competences.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání