k 2009

Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU

BENEŠOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU

Název anglicky

Physical movement in German language teaching in learners with SLD

Vydání

Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

foreign language teaching;specific learning difficulties; Total Physical Response

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 1. 2010 10:01, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Anotace

V originále

Tělesný pohyb může ve výuce cizího jazyka plnit několik úloh. V zásadě může doprovázet verbální komunikaci (např. chanty, rapy, tleskání při zpěvu nebo gestikulování při mluvení), nebo ji může plnohodnotně nahradit (např. pantomima nebo příběhy Action Stories). V příspěvku na konferenci byly představeny některé praktické příklady pro použití v hodinách německého jazyka. Kromě toho zde byl také prezentován akční výzkum a jeho výsledky (jaro 2009).

Anglicky

The physical movement can have various functions. It can be as a supporting element of verbal communication (chants or raps, hand-clapping by singing or gesticulations by speaking) or it can adequately substitute the verbal communication. At the conference we presented some practical activities to apply on German language classes. In addition we presented the results of the survey conducted in the spring 2009.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání