FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ. Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie. In Bartoňová, M., Vítková, M. - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Education Needs III. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 403-418. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie
Název česky Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie
Název anglicky The role of school in professional aspirations of pupils with special educational needs - case studies
Autoři FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Education Needs III. od s. 403-418, 16 s. Speciální pedagogika, 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038034
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, volba profese, kariérové poradenství, školní psychologie
Klíčová slova anglicky Pupils with special educational needs; career choice; career guidance; school psychology
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc., učo 733. Změněno: 25. 1. 2010 09:27.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na problematiku spolupráce rodiny a školy v oblasti profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři přinášejí dílčí výstupy ze tří případových studií a srovnávají roli, kterou školy sehrávají v oblasti kariérového poradenství a vzdělávání žáků k volbě. Popisují vztahy mezi vybranými rodinami a školami, srovnávají aktivity a intervence, které školy nabízejí. Sledují také, jakou speciální péči věnují školy otázce profesní orientace dětem se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace anglicky
The paper focuses on cooperation of family and school in the field of professional aspirations of pupils in year 9 (of primary schools) with special educational needs. The authors present partial results of three case studies and compare the role of school played in career guidance and education of pupils for career choice. They describe relationships between selected families and schools, compare activities and interventions offered by schools. Further, they look at whether special attention is paid to children with special educational needs as regards their professional aspirations.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 12:31