GULOVÁ, Lenka. Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků. Online. In NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno: Nakladatelství MU, 2009. s. s. 229-237, 9 s. VZdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. ISBN 978-80-210-5033-4. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
Název česky Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
Název anglicky Analysis of Teacher Assistants´ Attitudes towards the Education of Roma Pupils
Autoři GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)
Vydání Brno, NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, od s. s. 229-237, 9 s. VZdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, 2009.
Nakladatel Nakladatelství MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038040
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5033-4
Klíčová slova česky Segregace, předsudky, úspěšná integrace, sociální znevýhodnění, chudoba, nedostatečné vzdělání, strategie, pedagogové, romské děti, romští žáci
Klíčová slova anglicky Segregation prejudice successful integration social disadvantages poverty insufficient education strategy pedagogues Romany children Romany pupils
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 18. 1. 2010 20:45.
Anotace
V článku jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v roce 2009. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly analyzovány stanoviska a názory expertů, kteří se zabývají inkluzí sociálně znevýhodněných skupin. Každá země má k dispozici řadu mechanismů vedoucích k úspěšné integraci, jsou doporučeny akční plány, hovoříme o mediátorech, o podpoře, o projektech, dotacích, o asistenci ve školách. Jedno z nejdůležitějších doporučení se týká opatření, které by měly přijmout všechny evropské vlády a tím doporučením je, že romské děti musí docházet hned a okamžitě do běžných základních škol, vzdělávat se v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi další doporučení patří kvalitní příprava učitelů, která zahrnuje mimo jiné základy romštiny, romologie i romistiky. Stejně kvalitně musí být připraveni asistenti pedagoga a současně na všech úrovních vzděláváni romští pedagogové.
Anotace anglicky
The article sums up the results of research carried out in 2009. By means of qualitative research, attitudes and oponions of experts in socially disadvantaged groups inclusion were analyzed. Each country has many mechanisms available, that can lead to a successful integration; one of the most important recommendations is the one which should be adopted by all European governments: Romany children must with no delay attend standard primary schools, and be educated within the main education stream. Among other recommendations are quality training of teachers and pedagogues assistants; Romany pedagogues should also be educated on all levels.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 05:42