C 2009

Edukace specifických skupin populace

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Edukace specifických skupin populace

Název česky

Edukace specifických skupin populace

Název anglicky

Education of specific population groups

Vydání

Vydání první. Praha, Průcha, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie, od s. 443-447, 5 s. 1691. publikace, 2009

Nakladatel

Nakladatelství Portál, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7367-546-2

Klíčová slova česky

vzdělávání žáci zdravotní znevýhodnění zdravotní postižení tělesné zrakové sluchové mentální narušená komunikační schopnost porucha autistického spektra souběžné postižení více vadami zdravotní oslabení dlouhodobě nemocní

Klíčová slova anglicky

health education pupils disadvantages physical disability hearing mentally disturbed visual communication skills of autistic spectrum disorder concurrent disability multiple disabilities weakening long-term ill health

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2010 12:34, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Článek pojednává o vzdělávání žáků zdravotně znevýhodněných. Uvedení žáci patří do skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Mezi žáky se zdravotním postižením se řadí žáci s tělesným, zrakovým, sluchovým a mentálním postižením, s narušenou komunikační schopností, s poruchami autistického spektra, se souběžným postižením více vadami. Mezi žáky se zdravotním znevýhodněním patří zdravotně oslabení a dlouhodobě nemocní. Článek dále charakterizuje integrativní, inkluzivní nebo segregativní vzdělávání.

Anglicky

The article discusses the learning disabled pupils disadvantaged. These belong to a group of pupils with special educational needs. Among pupils with disabilities include pupils with physical, visual, auditory and mental disability, impaired communication skills, with autism spectrum disorders, with simultaneous disabilities multiple disabilities. Among pupils with physical handicaps are disabled and weaken long-term sick. It also characterized by an integrative, inclusive, or segregativní education.