2009
Edukace specifických skupin populace
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Edukace specifických skupin populace
Název česky
Edukace specifických skupin populace
Název anglicky
Education of specific population groups
Autoři
Vydání
Vydání první. Praha, Průcha, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie, od s. 443-447, 5 s. 1691. publikace, 2009
Nakladatel
Nakladatelství Portál, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7367-546-2
Klíčová slova česky
vzdělávání žáci zdravotní znevýhodnění zdravotní postižení tělesné zrakové sluchové mentální narušená komunikační schopnost porucha autistického spektra souběžné postižení více vadami zdravotní oslabení dlouhodobě nemocní
Klíčová slova anglicky
health education pupils disadvantages physical disability hearing mentally disturbed visual communication skills of autistic spectrum disorder concurrent disability multiple disabilities weakening long-term ill health
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2010 12:34, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Článek pojednává o vzdělávání žáků zdravotně znevýhodněných. Uvedení žáci patří do skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Mezi žáky se zdravotním postižením se řadí žáci s tělesným, zrakovým, sluchovým a mentálním postižením, s narušenou komunikační schopností, s poruchami autistického spektra, se souběžným postižením více vadami. Mezi žáky se zdravotním znevýhodněním patří zdravotně oslabení a dlouhodobě nemocní. Článek dále charakterizuje integrativní, inkluzivní nebo segregativní vzdělávání.
Anglicky
The article discusses the learning disabled pupils disadvantaged. These belong to a group of pupils with special educational needs. Among pupils with disabilities include pupils with physical, visual, auditory and mental disability, impaired communication skills, with autism spectrum disorders, with simultaneous disabilities multiple disabilities. Among pupils with physical handicaps are disabled and weaken long-term sick. It also characterized by an integrative, inclusive, or segregativní education.