KAŠPAROVÁ, Klára. Důvody angažovanosti v CSR. Edited by Ladislav Blažek. In BLAŽEK, Ladislav. Vývojové tendence podniků V: specifický výzkum Katedry podnikového hospodářství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 89-107. ISBN 978-80-210-5003-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Důvody angažovanosti v CSR
Název anglicky Reasons for CSR involvement
Autoři KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant).
Edited by Ladislav Blažek.
Vydání 1. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků V: specifický výzkum Katedry podnikového hospodářství. od s. 89-107, 19 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00038069
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5003-7
Klíčová slova česky CSR; důvody angažovanosti v CSR; benefity vyplývající ze CSR
Klíčová slova anglicky CSR; reasons for CSR; involvement benefits from CSR activities
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Klára Kašparová, Ph.D., učo 16090. Změněno: 9. 4. 2010 15:40.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na analýzu a interpretaci dílčí otázky výzkumu realizovaného Katedrou podnikového hospodářství za podpory Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky. Cílem položené otázky bylo zjistit, co je důvodem angažovanosti podniků v CSR aktivitách a jaké je rozložení výskytu jednotlivých důvodů. Dílčím cílem pak bylo zjištění, zda podniky přistupují k CSR aktivitám pouze jako k dalšímu marketingovému nástroji. Následně bylo též sledováno, zda se uváděné důvody překrývají s široce prezentovanými benefity vyplývajícími z CSR aktivit, z čehož by se dle autorky dalo usuzovat, že si podniky tyto benefity uvědomují a nejsou tudíž jen teoretickou abstrakcí. Prezentovaná data vycházejí z výpovědí 206 respondentů, kteří v podnicích nejčastěji zastávali pozici (generálních) ředitelů, odborných ředitelů a jednatelů. Podniky pocházely ze dvou odvětví: stavebnictví a zpracovatelského průmyslu.
Anotace anglicky
The paper focuses on the analysis and interpretation of the open question in the part B6 of questionnaire used in the first phase of Research of Department of Corporate economy and The Centre of the Research of competitiveness of the Czech economy. The first aim of paper was to identify reasons for involvement in CSR and distribution of frequency of these reasons. The second aim was to find out if the companies realize CSR activities only for the marketing purposes. The last aim of the paper was to compare identified reasons with the globally mentioned benefits resulting from CSR activities.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 18:04