2009
Teacher Fatigue
ŘEHULKA, EvženZákladní údaje
Originální název
Teacher Fatigue
Název česky
Únava učitelů
Autoři
ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, School and Health 21 Topical Issues in Health Education, od s. 125- 133, 8 s. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita, Brno
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038083
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4930-7
Klíčová slova česky
únava; druhy únavy; profese učitele; psychohygiena učitele
Klíčová slova anglicky
fatigue; types of fatigue; teaching profession; psychohygiene of teachers
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2010 21:47, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
The author examines the issue of teacher fatigue, which is at present given relatively little attention. He gives a definition of fatigue, and discusses its types and manifestations. Using two questionnaires, teacher fatigue was examined from the point of view of its structure and general values. Fatigue characteristics clearly point out some special and topical demands on the teaching profession. Some teacher fatigue data found are very serious from the psychohygiene point of view, and may be warning signs of health and mental damage and a decrease in professional performance.
Česky
Studie ze zabývá únavou učitelů, které je v současné době věnovaná relativně malá pozornost. Je podána definice únavy, ukázány druhy a projevy únavy. Prostřednictvím dvou dotazníků je zkoumána únava učitelů z hlediska své struktury a obecných hodnot. Charakteristiky únavy dobře ukazují na speciální a aktuální nároky učitelské práce. Některé zjištěné údaje únavy učitelů jsou psychohygienicky velmi závažné a mohou varovat před zdravotním i psychickým poškozením a snížením profesního výkonu. Výzkum je součástí projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ 21.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|