BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole. In X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009, 15 s. ISBN 978-80-903832-7-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole.
Název anglicky The Pupils with Specifically Impaired Language Development at Primary School.
Autoři BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání Olomouc, X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. 15 s. 2009.
Nakladatel Univerzita Palackého
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038144
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-903832-7-2
Klíčová slova česky komunikace; komunikační kompetence; narušená komunikační schopnost; dysfázie; specifická narušení jazyka; poruchy centrálního auditivního zpracování signálu; děti s vývojovými poruchami řeči; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky communication; communication competences; impaired communication abilities; dysphasia; specific language impairment; central auditory processing disorders; children with developmental speech disorders; speech-language intervention
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 8. 1. 2010 17:34.
Anotace
Článek se zabývá výzkumem v oblasti specificky narušeného vývojem řeči u dětí a jejich vzděláváním v základní škole. Prezentuje současné poznatky o vývojové dysfázii. Je prezentován výzkum, který byl realizován na základních školách v Jihomoravském kraji v roce 2008 - 2009. Výzkumný tým si vytýčil několik cílů - analyzovat výskyt narušené komunikační schopnosti u s žáků a zjistit druh narušení komunikace. Dále byly analyzovány projevy v komunikačních schopnostech žáků, které se odrážejí ve vzdělávacím procesu.
Anotace anglicky
The article presents a research carried out in 1st to 5 th grades of primary schools in the South Moravian Region in the years 2008-2009. The research team formed several goals, to analyze the occurence of impaired communication abilities in pupils and to determine the category of impaired communication abilities. Furthermore, to analyze the manifestations in communication abilities of pupils, which are reflected in the educational process.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:43