SOJÁK, Petr. Sociální pedagog - jeho místo a možnosti uplatnění ve stávajícím systému školství v ČR aneb Sociální pedagog v praxi a jeho profesní příprava. In Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy (Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní konference). Institut mezioborových studií Brno, ČR,: Institut mezioborových studií Brno, ČR, 2009, 2009, s. 534-539. ISBN 978-80-87182-08-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální pedagog - jeho místo a možnosti uplatnění ve stávajícím systému školství v ČR aneb Sociální pedagog v praxi a jeho profesní příprava
Název anglicky Necessity of social pedagogue in school environment
Autoři SOJÁK, Petr (203 Česká republika, garant).
Vydání Institut mezioborových studií Brno, ČR, Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy (Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní konference), od s. 534-539, 6 s. 2009.
Nakladatel Institut mezioborových studií Brno, ČR, 2009
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038145
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87182-08-6
Klíčová slova česky Sociální pedagog; škola; odborná pomoc; prevence; intervence; výzkum; potřebnost; uplatni-telnost
Klíčová slova anglicky social pedagogue; prevention; intervention; research; need
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Petr Soják, Ph.D., učo 9726. Změněno: 8. 1. 2010 17:59.
Anotace
Příspěvek informuje o projektu, který se zaměřuje na vytvoření příznivých podmínek pro ustanovení adekvátní pozice profese - sociální pedagog v systému školství. Tak jak je vnímána z hlediska potřeby trhu a uplatnění těchto odborníků v oblasti pedagogických a pomáhajících profesí i v jiných rovinách, než jako sociálního pracovníka. Projekt byl sestaven z předběžných hledání významů statusu, role a způsobilosti sociálního pedagoga ve srovnání a vztahu se stávajícími pozicemi jako jsou vychovatel, školní psycholog, asistent pedagoga, pedagog volného času, školní metodik prevence, sociální pedagog, výchovný poradce aj. vycházejících z dosavadní praxe v konfrontaci akademických pohledů a názorů pedagogů zabývajících se touto problematikou. Cílem je přiblížit se bezprostřední realitě základního školství a hledání profesní kompetence sociálního pedagoga v této oblasti.
Anotace anglicky
The paper inform about project (project`s analysis stage), which is focus: How to establish favourable conditions for applicable institute profession of Social pedagogue into the school. How is taking in need of the marketing and using of these experts into the field of pedagogical and social relief profession inside of other plains, than like sociable labourer. The paper is offering to preliminary analyse of this. It will be studying on choice school in JM periphery. The objectives will be near of immediate property in basic education and will be near of founding: how to search the best anchor of this professional competence on social pedagogue in this area. In the first is analysis for need of starting the project. The project is construed on ESF OP VK. It was prepared from preliminary searching of meaning status, role and qualification on social pedagogue. And it was compare on relations with current positions in school as a schoolmaster, school psychologist, assistant of pedagogue, pedagogue of leisure time, school Methodist of prevention, educational consultant etc. The project is also orienting from present practice and from confrontation of academicals signs and pedagogue`s sight, which are orient on this problem.
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 07:58