2009
Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logpedů ze speciálně pedagogických center
BOČKOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logpedů ze speciálně pedagogických center
Název anglicky
Specific Language Impairment Therapy from the Perspective of Speech Therapists from Special Education Centres
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy, 13 s. 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038160
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky
specificky narušený vývoj řeči; speciálně pedagogické centrum; logoped; dítě/žák se specificky narušeným vývojem řeči; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
specific language impairment special education centre; speech therapist; child/pupil with specific language impairment; speech therapy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2010 18:40, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
V originále
Ve stati jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření týkajícího se přístupů speciálních pedagogů k podpoře žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na problematiku terapie specificky narušeného vývoje řeči a osloveni byli logopedi působící ve speciálně pedagogických centrech, k nimž děti a žáci s touto formou narušené komunikační schopnosti docházejí. Na základě poznatků získaných prostřednictvím dotazníků byly analyzovány postupy logopedické intervence, možnosti mezioborové spolupráce s dalšími odborníky v diagnostickém i terapeutickém procesu a také s rodiči a učiteli žáků se specificky narušeným vývojem řeči.
Anglicky
A research study, which is presented in this article, presents results of research focused on therapy of specifically impaired language development. Speech therapists working in the special educational centres were the focus group in this research. Questionnaires focused on speech intervention procedures and possibilities of interdisciplinary cooperation with other experts, parents and teachers of pupils with specifically impaired language development were distributed.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|