D 2009

Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logpedů ze speciálně pedagogických center

BOČKOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logpedů ze speciálně pedagogických center

Název anglicky

Specific Language Impairment Therapy from the Perspective of Speech Therapists from Special Education Centres

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy, 13 s. 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00038160

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova česky

specificky narušený vývoj řeči; speciálně pedagogické centrum; logoped; dítě/žák se specificky narušeným vývojem řeči; logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

specific language impairment special education centre; speech therapist; child/pupil with specific language impairment; speech therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2010 18:40, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Anotace

V originále

Ve stati jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření týkajícího se přístupů speciálních pedagogů k podpoře žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na problematiku terapie specificky narušeného vývoje řeči a osloveni byli logopedi působící ve speciálně pedagogických centrech, k nimž děti a žáci s touto formou narušené komunikační schopnosti docházejí. Na základě poznatků získaných prostřednictvím dotazníků byly analyzovány postupy logopedické intervence, možnosti mezioborové spolupráce s dalšími odborníky v diagnostickém i terapeutickém procesu a také s rodiči a učiteli žáků se specificky narušeným vývojem řeči.

Anglicky

A research study, which is presented in this article, presents results of research focused on therapy of specifically impaired language development. Speech therapists working in the special educational centres were the focus group in this research. Questionnaires focused on speech intervention procedures and possibilities of interdisciplinary cooperation with other experts, parents and teachers of pupils with specifically impaired language development were distributed.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání