a 2009

Trois chambres à Manhattan et Maigret à New York de Georges Simenon, l’exemple de la subjectivité dans un roman psychologique et un roman policier

POUČOVÁ, Marcela

Základní údaje

Originální název

Trois chambres à Manhattan et Maigret à New York de Georges Simenon, l’exemple de la subjectivité dans un roman psychologique et un roman policier

Název česky

Subjektivita v románech Tři pokoje na Manhattanu a Maigret v New Yorku Georgese Simenona

Název anglicky

Subjectivity in the novels Three Bedrooms in Manhattan and Maigret in New York's Underworld by Georges Simenon

Vydání

colloque postdoctoral Sujet et subjectivité Université Masaryk de Brno, 25-28 septembre 2009, 2009

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

historie paraliteratury francouzský detektivní román Georges SImenon

Klíčová slova anglicky

the history of literature the para-literature Crime Novel French Georges Simenon
Změněno: 14. 3. 2011 18:38, Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cette contribution aimerait rendre honneur à un des grands romans généralistes de Simenon Trois chambres à Manhattan écrit en 1946. Le roman, dont le sujet raconte une simple histoire d’amour reflète la propre expérience de l’auteur tout en ajoutant sa maîtrise de l’écriture. Le roman Maigret à New York a été écrit seulement peu après. La brève comparaison de deux oevres permettra de voir plus clair les motifs subjectifs de l’auteur qui se sont trouvés à l’origine de l‘impulsion créatrice.

Česky

Příspěvek se zabývá analýzou dvou románů Georgese Simenona. Psychologického románu Tři pokoje na Manhattanu a detektivního románu Maigret v New Yorku. První příběh vypráví milostný příběh dvou emigrantů a odráží subjektivní pocity autora po jeho příjezdu do USA v roce 1946. Maigret v New Yorku byl napsán nedlouho poté. Krátké srovnání dovoluje odhalit subjektivní motivy, které autora vedly k napsání obou děl.