J 2009

Divadlo nezávislé Indie: Anglicky psaná indická dramatika

HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka

Základní údaje

Originální název

Divadlo nezávislé Indie: Anglicky psaná indická dramatika

Název česky

Divadlo nezávislé Indie: Anglicky psaná indická dramatika

Název anglicky

Theatre of Independent India: Indian Drama Written in English

Autoři

HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Theatralia, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-845X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00038201

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

současná indická dramatika; současné indické divadlo; nezávislá Indie; Girish Karnad; Mahesh Dattani; rasa; bháva

Klíčová slova anglicky

Contemporary Indian Drama; Contemporary Indian Drama; Independent India; Girish Karnad; Mahesh Dattani; rasa; bhava
Změněno: 25. 4. 2012 10:32, doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.

Anotace

V originále

Studie se zabývá současnou anglicky psanou dramatikou, jejímiž autory jsou Indové. Zvláštní pozornost je věnována vývoji dramatiky psané v anglickém jazyce na území Indie po roce 1947, kdy se Indie stala nezávislou republikou. Po představení hlavních trendů v této oblasti se autorka zabývá tvorbou dvou konkrétních dramatiků, Girishe Karnada a Maheshe Dattaniho. Cílem studie je především poskytnout čtenáři základní přehled o této problematice.

Anglicky

The study focuses on the situation of drama written in English language whose authors are Indians. Particular attention is paid to the development of drama in the English language in India after 1947, e.g. in the period after gaining the independence, up to the present. Having outlined the main trends, the author deals with work of two dramatists, whose pieces enjoy a considerable public reception on stages in India as well as internationally. They are Girish Karnad and Mahesh Dattani. The aim of the study is, above all, to offer a basic survey of the issue that has been recently attracting attention of Western theatre studies.