2009
Divadlo nezávislé Indie: Anglicky psaná indická dramatika
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, ŠárkaZákladní údaje
Originální název
Divadlo nezávislé Indie: Anglicky psaná indická dramatika
Název česky
Divadlo nezávislé Indie: Anglicky psaná indická dramatika
Název anglicky
Theatre of Independent India: Indian Drama Written in English
Autoři
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Theatralia, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-845X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00038201
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
současná indická dramatika; současné indické divadlo; nezávislá Indie; Girish Karnad; Mahesh Dattani; rasa; bháva
Klíčová slova anglicky
Contemporary Indian Drama; Contemporary Indian Drama; Independent India; Girish Karnad; Mahesh Dattani; rasa; bhava
Změněno: 25. 4. 2012 10:32, doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.
V originále
Studie se zabývá současnou anglicky psanou dramatikou, jejímiž autory jsou Indové. Zvláštní pozornost je věnována vývoji dramatiky psané v anglickém jazyce na území Indie po roce 1947, kdy se Indie stala nezávislou republikou. Po představení hlavních trendů v této oblasti se autorka zabývá tvorbou dvou konkrétních dramatiků, Girishe Karnada a Maheshe Dattaniho. Cílem studie je především poskytnout čtenáři základní přehled o této problematice.
Anglicky
The study focuses on the situation of drama written in English language whose authors are Indians. Particular attention is paid to the development of drama in the English language in India after 1947, e.g. in the period after gaining the independence, up to the present. Having outlined the main trends, the author deals with work of two dramatists, whose pieces enjoy a considerable public reception on stages in India as well as internationally. They are Girish Karnad and Mahesh Dattani. The aim of the study is, above all, to offer a basic survey of the issue that has been recently attracting attention of Western theatre studies.