D 2009

Reflexe terénní výuky na integrovaném pracovišti PdF MU

HOFMANN, Eduard

Základní údaje

Originální název

Reflexe terénní výuky na integrovaném pracovišti PdF MU

Název česky

Reflexe terénní výuky na integrovaném pracovišti PdF MU

Název anglicky

Current State of Integrated Field Lessons at the Faculty of Pedagogy, Masaryk University

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, Geografické aspekty středoevropského prostoru. 2. díl, od s. 37-41, 5 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita, Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7399-746-5

Klíčová slova česky

terénní výuka, Klíčová slova: integrace, integrace přírodovědných a společenskovědních předmětů, reflexe, kooperace.

Klíčová slova anglicky

field work education,integration, intergration of scientific and humanistic subjects, reflection, cooperation.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2010 16:53, doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.

Anotace

V originále

Integrované terénní cvičení se týká studentů učitelství pro 1. Stupeň základní školy. Jedná se o výuku přírodovědy a vlastivědy. Celá výuka má tři fáze: 1. Integrovaný vědní základ 2. Didaktika integrovaného vědního základu 3. Integrované terénní cvičení v modelové oblasti Terénní výuka probíhá touto formou 4 roky. Studenti se v reflexi vyjadřovali k celé výuce s ohledem na míru integrace. Na základě jejich hodnocení pracujeme na změnách její koncepce.

Anglicky

The article is concerned with a field work of students who are going to teach in primary schools (1st – 5th grade). We are dealing with general science and homeland study. The training proceeds in three stages: 1. Integrated Knowledge Base 2. Didactics of the Integrated Knowledge Base 3. Integrated Field Work in a Model Area The reflection of students on an international field work was created after four years. The reflection pointed to less cohesion among particular subjects. At the end of the article there is a suggestion for an improvemnet of the education form.