k 2009

Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. LUŽNÍ LES, model zkušenostního učení ve vzdělávání pro zdraví.

JEDLIČKOVÁ, Helena a Lumír REICHMANN

Základní údaje

Originální název

Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. LUŽNÍ LES, model zkušenostního učení ve vzdělávání pro zdraví.

Název česky

Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. LUŽNÍ LES, model zkušenostního učení ve vzdělávání pro zdraví.

Název anglicky

Project BIOLOGY FOR LIFE AND HEALTH. FLOODPLAIN FOREST. MODEL OF EXPERIENTIAL LEARNING IN EDUCATION FOR HEALTH .

Autoři

JEDLIČKOVÁ, Helena a Lumír REICHMANN

Vydání

5th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-098-2

Klíčová slova česky

lužní les. Kejbaly centrum environmentálního vzdělávání. Výzkumný záměr Škola a zdraví 21. Projekt Biologie pro život a zdraví. Vzdělávání učitelů primární školy. Dynamický model zkušenostního učení. Zkušenostní a situační učení v prvním období primárního vzdělávání. Celoživotní vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví. Konstruktivismus a integrace ve vzdělávání. Zkušenostní učení. Výchova pro 21. století.

Klíčová slova anglicky

Floodplain forest. Kejbaly centre for environmental education. Research project School and Health 21. Project Biology for Life and Health. Education of primary school teachers. Dynamic Model of Experiential Learning. Experiential and situational learning in the first phase of primary education. Lifelong learning for sustainable development and health. Constructivism and integration in education. Experiential learning. Education for the 21st century.

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 11. 1. 2010 03:32, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Případová studie, prezentuje jeden z výstupů výzkumu dlouhodobého projektu Biologie pro život a zdraví. Projekt se zabývá implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni na pracovišti Kejbaly PdF MU. Model zkušenostního učení Lužní les byl připraven, realizován i vyhodnocen autory a je prezentován v diplomové práci jako dvouletý program integrované výuky s prvky projektového vyučování, experimentálně zpracovaný pro ŠVP u žáků 2.-3. ročníku na ZŠ v Břeclavi. Výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě na principu situačního a zkušenostního učení. Příspěvek prezentuje částečné výsledky výzkumu, zaměřeného na Dynamický model zkušenostního učení v projektu Biologie pro život a zdraví, odpovídající na otázku: Jak učit v regionu integrované téma Les se zaměřením na environmentální výchovu a zdraví v prvním období primárního vzdělávání?

Anglicky

A case study presenting one of the research outcomes in the long term project Biology for Life and Health. The project deals with implementation of experiential learning as a basis of a teachers knowledge base in integrated didactic science teaching in a study programme Pedagogy for Primary Education at Kejbaly, a workplace of PdF MU. The model of experiential learning Floodplain Forest was prepared, realised and assessed by authors and it is presented in a master thesis as a two year programme of integrated education with aspects of project teaching? (projektové vyučování). It was experimentally realised for ŠVP with pupils of 2nd - 3rd grades at primary school in Břeclav. Research is focused on education for sustainable development and health in the context of changes in education in Europe that are based on the principle of situational and experiential learning. The article presents partial outcomes of research focused on Dynamic model of experiential learning in the project Biology for Life and Health aswering the question: How to learn in the region the integrated theme Forest with the focus on environmental education and health in the first phase of primary education?

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století