FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ. Career Choice in Pupils with Special Education Needs - Comparison of Case Studies. In International Conference on Education. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Career Choice in Pupils with Special Education Needs - Comparison of Case Studies
Název česky Volba povolání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie
Autoři FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ.
Vydání International Conference on Education, 2009.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Řecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky profesní orientace; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami;
Klíčová slova anglicky professional aspiration; pupils with special educational needs;
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc., učo 733. Změněno: 11. 1. 2010 09:48.
Anotace
The paper presents preliminary results of an extensive research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno, focused on education of children with special educational needs. The primary aim of the presented part of the research is to identify the circumstances and specificity of career choice in children with special educational needs, potential risk and protective factors of the choice. The authors chose combinations of quantitative and qualitative approaches; in the paper they present particular outcomes of three case studies of selected primary school children. The cases mentioned were observed in the course of two years in cooperation with school psychologists who performed the roles of so-called gatekeepers in the research, carried out a number of interviews and themselves became major sources of information as well as auditors guaranteeing the credibility of the data. The methods used included interviews with pupils, parents and teachers as well as analysis of various school documents. Presented paper has an empirical character and focuses on the school role in the career choice of pupils.
Anotace česky
Příspěvek prezentuje předběžné výsledky rozsáhlého výzkumného projektu, prováděného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně,který je zaměřený na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem předložené části výzkumu bylo zjistit okolnosti a zvláštnosti volby povolání u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, potenciální rizikové a ochranné faktory volby. Autoři zvolili kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu a představují konkrétní výsledky ze tří případových studií vybraných žáků základních škol. Pozorování bylo prováděno v průběhu dvou let ve spolupráci se školními psychology, kteří prováděli řadu rozhovorů, stali se hlavním zdrojem informací i auditory zaručujícími důvěryhodnost údajů. Mimo rozhovory se žáky, rodiči a učiteli, byla prováděna také analýza různých školních dokumentů. Předložený příspěvek má empirický charakter a zaměřuje se na roli školy v kariérním výběru žáků.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 19:03