B 2009

Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím

ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ

Základní údaje

Originální název

Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím

Název anglicky

Teachers and technology. Between a traditional and a modern approach

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, 172 s. 2009

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00048481

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7315-187-4

Klíčová slova anglicky

teacher ICT teaching learning theory research constructivism neobehaviorism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 5. 2011 08:45, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaná publikace se věnuje tématu využívání informačních a komunikačních technologií (počítačů, internetu, ale i videa či jiné didaktické techniky) v práci učitelů na základní škole. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část představuje relativně komplexní zpracování problematiky implementace informačních a komunikačních technologií (ICT) do vzdělávání a současně vytváří interpretační rámec pro část druhou, která prezentuje výsledky vlastního empirického výzkumu. Teoretická část knihy je založena na studiu české a zejména nejnovější zahraniční odborné literatury. Pozornost je věnována vymezení problematiky, definování pojmů a procesu začleňování ICT jak v ČR, tak na mezinárodní úrovni. Druhá část knihy je založena na tříletém empirickém výzkumu, který autoři realizovali v českých základních školách s cílem prozkoumat a popsat, zda a jakým způsobem vstupují informační a komunikační technologie do každodenní práce učitele, coby klíčového aktéra školního vzdělávání.

Anglicky

The book deals with the use of ICT in the work of teachers at the basic school. It is divided into two main parts. Part One presents a comprehensive introduction into the issues of implementation of ICT in education while providing an interpretative framework for Part Two, where results of the authors own empirical research are presented. The theoretical part of the book is based on Czech and especially most recent foreign literature in the field. Educational research in the field is discussed: the author analyzes findings of a broad range of Czech as well as international research undertaken in the recent years. Part Two is based on a three-year empirical research project undertaken by the author in Czech basic schools. The objective was to understand and describe whether and how ICT are present in the everyday work of the teacher as a key formal education protagonist.

Návaznosti

GA406/06/1022, projekt VaV
Název: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele