2009
Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím
ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁZákladní údaje
Originální název
Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím
Název anglicky
Teachers and technology. Between a traditional and a modern approach
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, 172 s. 2009
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00048481
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7315-187-4
Klíčová slova anglicky
teacher ICT teaching learning theory research constructivism neobehaviorism
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 5. 2011 08:45, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Předkládaná publikace se věnuje tématu využívání informačních a komunikačních technologií (počítačů, internetu, ale i videa či jiné didaktické techniky) v práci učitelů na základní škole. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část představuje relativně komplexní zpracování problematiky implementace informačních a komunikačních technologií (ICT) do vzdělávání a současně vytváří interpretační rámec pro část druhou, která prezentuje výsledky vlastního empirického výzkumu. Teoretická část knihy je založena na studiu české a zejména nejnovější zahraniční odborné literatury. Pozornost je věnována vymezení problematiky, definování pojmů a procesu začleňování ICT jak v ČR, tak na mezinárodní úrovni. Druhá část knihy je založena na tříletém empirickém výzkumu, který autoři realizovali v českých základních školách s cílem prozkoumat a popsat, zda a jakým způsobem vstupují informační a komunikační technologie do každodenní práce učitele, coby klíčového aktéra školního vzdělávání.
Anglicky
The book deals with the use of ICT in the work of teachers at the basic school. It is divided into two main parts. Part One presents a comprehensive introduction into the issues of implementation of ICT in education while providing an interpretative framework for Part Two, where results of the authors own empirical research are presented. The theoretical part of the book is based on Czech and especially most recent foreign literature in the field. Educational research in the field is discussed: the author analyzes findings of a broad range of Czech as well as international research undertaken in the recent years. Part Two is based on a three-year empirical research project undertaken by the author in Czech basic schools. The objective was to understand and describe whether and how ICT are present in the everyday work of the teacher as a key formal education protagonist.
Návaznosti
GA406/06/1022, projekt VaV |
|