NOVÁK, Svatopluk. Formování prostorového myšlení žáků a komunikační funkce mapy. In Sborník 18. kartografické konference - vzdělávání v kartografii. 1. vyd. Olomouc: UP Olomouc, 2009, s. 1-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Formování prostorového myšlení žáků a komunikační funkce mapy
Název anglicky Forming of spatial thinking of pupils and the communication role of a map
Autoři NOVÁK, Svatopluk.
Vydání 1. vyd. Olomouc, Sborník 18. kartografické konference - vzdělávání v kartografii, od s. 1-9, 9 s. 2009.
Nakladatel UP Olomouc
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kartografická informace; komunikační úrovně mapy; kartografické kompetence
Klíčová slova anglicky cartographical information; maps communication levels; cartographical competences
Změnil Změnil: doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc., učo 2568. Změněno: 18. 1. 2010 15:11.
Anotace
Máme-li se zabývat procesním aspektem využívání map, musíme tedy zřejmě nejdříve formulovat primární funkce, které jsou při využívání mapy poskytovány. Můžeme je souhrnně označit jako komunikační funkci mapy (případně dalších kartografických prostředků). S ohledem na náročnost konsekventních dílčích myšlenkových postupů, byly stanoveny čtyři základní úrovně komunikace kartografických informací, vyjádřené čtyřmi dílčími, geneticky navazujícími funkcemi: transmitivní, identifikační, interpretační a kognitivní.
Anotace anglicky
The goal of this paper is to define the partial, consequential stages of the reading of the map content and to apply them in practice. The starting-point is the detailed analysis of the map reading process coming out of stratified character of the cartographical information, which is specified by its communication levels. They are represented by four, genetically consequential roles: transmission, identification, interpretation and cognition.
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 01:36