2009
Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků
GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁZákladní údaje
Originální název
Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků
Název anglicky
Analysis of the Romanian students education needs
Autoři
GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁ
Vydání
2009
Další údaje
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření, analýza výzkumu, edukace, sociálně znevýhodněné skupiny, asistent pedagoga, multikulturní třída
Klíčová slova anglicky
qualitative and quantitative research, research analysis, education, socially disadvantaged groups, pedagogue’s assistant, multicultural class
Změněno: 18. 1. 2010 22:17, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Řešitelský tým pedagogů a doktorandů Katedry sociální pedagogiky a Kabinetu PdF MU vytvořil několik výzkumných modulů, které napomohly prostřednictvím kvalitativního i kvantitativního přístupu popsat, pochopit a vysvětlit problematiku edukace sociálně znevýhodněných skupin. Výzkumné moduly zahrnovaly evaluaci dlouhodobě realizovaného projektu Domácí učitel, edukaci žáků v multikulturní třídě - význam asistenta pedagoga jako důležitého činitele při narovnávání příležitostí, utváření postojů (předsudků) v multikulturní třídě a analýzu ŠVP ve školách s multikulturním zaměřením. Výsledky výzkumu byly zahrnuty do výzkumné zprávy pro MŠMT.
Anglicky
Team of pedagogues and doctoral students of the Department of Pedagogic and the PdF MU Cabinet has created several research modules, which have, by means of both qualitative and quantitative approach, helped to describe, understand and explain the problems of the socially disadvantaged groups education. Research modules included an evaluation of the Home Teach project that has been carried out on a long-term basis, educating students in multicultural class – the importance of a pedagogue as a opportunity-balancing factor, creation of approaches (prejudices) in a multicultural class and a ŠVP analysis in the multicultural-oriented schools. The results have been included in the MŠMT research report.