D 2009

Analyse für Lehrwerke Deutsch als Fremdsprache - unter dem Aspekt der Entwicklung der kommunikativen (pragmatischen) Kompetenz

JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER

Základní údaje

Originální název

Analyse für Lehrwerke Deutsch als Fremdsprache - unter dem Aspekt der Entwicklung der kommunikativen (pragmatischen) Kompetenz

Název česky

Hodnocení učebnic německého jazyk z hlediska rozvoje komunikativní kompetence

Název anglicky

Evaluation of the German language textbooks in terms of communicative competence

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER

Vydání

Masarykova univerzita. Brno, Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Band 2. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita, Brno, 1. vydání, Brno

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5075-4

Klíčová slova česky

Učebnice německého jazyka, komunikativní metoda, komunikativní kompetence, pragmatická kompetence, obsahová analýza, cvičení.

Klíčová slova anglicky

Textbooks German language, communicative method, communicative competence, pragmatic competence, content analysis, exercises.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2010 09:57, Mgr. Barbara Žurmanová

Anotace

V originále

Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit dem Meritum des Projekts der Dissertation – d.h. mit der Analyse für Lehrwerke Deutsch als Fremdsprache für Anfänger unter dem Aspekt der Entwicklung der kommunikativen (pragmatischer) Kompetenz in aktueller Phase der Ausarbeitung. Die Autorin definiert einzelne Begriffe, die im Zentrum der Forschung stehen. Dem Leser ist auch komplexe Ansicht in die Problematik präsentiert. Weiter erwähnt die Autorin Ziele und Methodologie der Forschung.

Česky

Příspěvek pojednává o projektu disertační práce na téma - Hodnocení učebnic německého jazyka z hlediska rozvoje komunikativní kompetence v aktuální fázi jeho rozpracování. Autorka vymezuje jednotlivé pojmy, které jsou předmětem výzkumu. Čtenář je rovněž seznámen s komplexním náhledem do dané problematiky. Dále jsou představeny cíle a metodologie výzkumu.