2009
Analyse für Lehrwerke Deutsch als Fremdsprache - unter dem Aspekt der Entwicklung der kommunikativen (pragmatischen) Kompetenz
JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGERZákladní údaje
Originální název
Analyse für Lehrwerke Deutsch als Fremdsprache - unter dem Aspekt der Entwicklung der kommunikativen (pragmatischen) Kompetenz
Název česky
Hodnocení učebnic německého jazyk z hlediska rozvoje komunikativní kompetence
Název anglicky
Evaluation of the German language textbooks in terms of communicative competence
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER
Vydání
Masarykova univerzita. Brno, Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Band 2. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita, Brno, 1. vydání, Brno
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5075-4
Klíčová slova česky
Učebnice německého jazyka, komunikativní metoda, komunikativní kompetence, pragmatická kompetence, obsahová analýza, cvičení.
Klíčová slova anglicky
Textbooks German language, communicative method, communicative competence, pragmatic competence, content analysis, exercises.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2010 09:57, Mgr. Barbara Žurmanová
V originále
Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit dem Meritum des Projekts der Dissertation – d.h. mit der Analyse für Lehrwerke Deutsch als Fremdsprache für Anfänger unter dem Aspekt der Entwicklung der kommunikativen (pragmatischer) Kompetenz in aktueller Phase der Ausarbeitung. Die Autorin definiert einzelne Begriffe, die im Zentrum der Forschung stehen. Dem Leser ist auch komplexe Ansicht in die Problematik präsentiert. Weiter erwähnt die Autorin Ziele und Methodologie der Forschung.
Česky
Příspěvek pojednává o projektu disertační práce na téma - Hodnocení učebnic německého jazyka z hlediska rozvoje komunikativní kompetence v aktuální fázi jeho rozpracování. Autorka vymezuje jednotlivé pojmy, které jsou předmětem výzkumu. Čtenář je rovněž seznámen s komplexním náhledem do dané problematiky. Dále jsou představeny cíle a metodologie výzkumu.
Anglicky
Contribution discusses about project dissertation on the topic - Analysis of textbooks German language in term of development communicative competence in the current phase in its elaboration. The author defines the concepts which are the subject of research. The reader is also presented with the comprehensive preview to the issue. The following are introduced to the objectives and methodology of the research.