FOLTÝNOVÁ, Darina. Výzkum rozvoje autoregulačních dovedností prostřednictvím informačních technologií na příkladu zeměpisného učiva. JTIE - Journal of Technology and Information Education. Olomouc, 2009, roč. 1, č. 3, 6 s. ISSN 1803-537X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum rozvoje autoregulačních dovedností prostřednictvím informačních technologií na příkladu zeměpisného učiva
Název česky Výzkum rozvoje autoregulačních dovedností prostřednictvím informačních technologií na příkladu zeměpisného učiva
Název anglicky The research of self-regulate skills development through the information technologies by means of geographical curriculum
Autoři FOLTÝNOVÁ, Darina (203 Česká republika, garant).
Vydání JTIE - Journal of Technology and Information Education, Olomouc, 2009, 1803-537X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038585
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky autoregulace; autoregulační dovednosti; experimentální metoda; informační technologie; výuka zeměpisu
Klíčová slova anglicky self-regulation; self-regulate skills; experimental method; information technologies; geography teaching
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D., učo 40917. Změněno: 21. 1. 2010 17:29.
Anotace
Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou autoregulace a možnostmi jejího rozvoje prostřednictví informačních technologií. Autorka si kladla za cíl navrhnout způsob diagnostiky úrovně osvojení autoregulačních dovedností u žáků druhého stupně základní školy a experimentální metodou ověřit výuku spočívající v nácviku autoregulačních dovedností s využitím informačních technologií. Smyslem výzkumu bylo nabídnout námět pro přenesení problematiky rozvoje autoregulace prostřednictvím informačních technologií do konkrétních úkolových situací v zeměpise tak, aby žáci dostali možnost a příležitost nahlédnout do svého myšlení a poznávacích postupů. Výsledky práce dokazují, že výuku zeměpisu lze koncipovat tak, aby žáci používali informační technologie zároveň se smysluplným využívání geografických poznatků s cílem dosáhnout žádoucí úrovně osvojení autoregulačních dovedností.
Anotace anglicky
The paper is focused on the questions of selfregulation and possibilities of its development through the information technologies. The authors main aim was to suggest the way how to diagnose level of self - regulate skills development by pupils of basic school and to check by the experimental method whether teaching using information technologies supports selfregulate skills development. The sense of the research was to offer the new idea for how to transfer questions of selfregulation through information technologies into the concrete situations in geography teaching so that pupils have the opportunity to look in their thinking and cognitive procedures. The results prove that it is possible to draw the geography teaching so that pupils use information technologies along with the geographical knowledge with the aim of to achieve required selfregulate skills development.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 00:48