2009
Sebepojetí nadaných dětí
KONEČNÁ, Věra a Šárka PORTEŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Sebepojetí nadaných dětí
Název anglicky
The self-concept of the intellectually gifted children
Autoři
KONEČNÁ, Věra (203 Česká republika, garant) a Šárka PORTEŠOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, I. Poledňová (Ed.), Sebepojetí dětí a dospívajících v kontextu školy, od s. 27-53, 27 s. 2009
Nakladatel
Muni Press
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/09:00038590
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-5085-3
Klíčová slova česky
sebepojetí; sebehodnocení; nadání
Klíčová slova anglicky
self-concept; self-esteem; giftedness
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2010 22:36, Mgr. Věra Konečná, Ph.D.
V originále
Předložený text je přehledovou studií, která uvádí závěry četných studií výzkumů sebepojetí dětí s (především rozumovým) nadáním, zároveň obohacený o poznatky vlastního výzkumu. I přes často protichůdné výsledky, konceptuální a metodologickou nejednotnost uváděných studií, se snažíme o vyvození obecnějších závěrů a formulujeme řadu podnětných úvah pro výchovné poradenství a vzdělávání dětí s nadáním.
Anglicky
The presented text is a survey study which lists the conclusions of numerous studies of the self-concept of gifted (especially intellectually) children, enriched by the conclusions of the authors` own research as well. In spite of frequent contradictory results and conceptual as well as methodological differences among the presented studies, we aim at providing more general results and formulate several thoughts and guidelines for the upbringing and education of gifted children.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|