C 2009

Sebepojetí nadaných dětí

KONEČNÁ, Věra a Šárka PORTEŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Sebepojetí nadaných dětí

Název anglicky

The self-concept of the intellectually gifted children

Autoři

KONEČNÁ, Věra (203 Česká republika, garant) a Šárka PORTEŠOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, I. Poledňová (Ed.), Sebepojetí dětí a dospívajících v kontextu školy, od s. 27-53, 27 s. 2009

Nakladatel

Muni Press

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/09:00038590

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-5085-3

Klíčová slova česky

sebepojetí; sebehodnocení; nadání

Klíčová slova anglicky

self-concept; self-esteem; giftedness

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2010 22:36, Mgr. Věra Konečná, Ph.D.

Anotace

V originále

Předložený text je přehledovou studií, která uvádí závěry četných studií výzkumů sebepojetí dětí s (především rozumovým) nadáním, zároveň obohacený o poznatky vlastního výzkumu. I přes často protichůdné výsledky, konceptuální a metodologickou nejednotnost uváděných studií, se snažíme o vyvození obecnějších závěrů a formulujeme řadu podnětných úvah pro výchovné poradenství a vzdělávání dětí s nadáním.

Anglicky

The presented text is a survey study which lists the conclusions of numerous studies of the self-concept of gifted (especially intellectually) children, enriched by the conclusions of the authors` own research as well. In spite of frequent contradictory results and conceptual as well as methodological differences among the presented studies, we aim at providing more general results and formulate several thoughts and guidelines for the upbringing and education of gifted children.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti