Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích ...
LUKÁŠOVÁ, Růžena a kol. Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (Measurement of citizen satisfaction with public services as integral part of quality management in public sector organizations). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2009, 118 pp. ISBN 978-80-210-5112-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru |
Name in Czech | Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru |
Name (in English) | Measurement of citizen satisfaction with public services as integral part of quality management in public sector organizations |
Authors | LUKÁŠOVÁ, Růžena a kol. (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 1. vyd. Brno, 118 pp. 2009. |
Publisher | Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal |
Field of Study | 50200 5.2 Economics and Business |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14560/09:00029826 |
Organization unit | Faculty of Economics and Administration |
ISBN | 978-80-210-5112-6 |
Keywords (in Czech) | veřejné služby měření spokojenosti zákazníků |
Keywords in English | public services customer satisfaction measurement |
Tags | Munipress |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 23/2/2010 14:14. |
Abstract |
---|
Kniha se zabývá problematikou měření spokojenosti občanů jako zákazníků organizací veřejného sektoru, a to v kontextu řízení kvality veřejných služeb. Cílem autorů bylo zmapovat, utřídit a syntetizovat současnou poznatkovou bázi týkající se chápání pojmu kvalita veřejných služeb a měření spokojenosti občanů s veřejnými službami a poskytnout čtenářům: 1. systematicky zpracovaný text prezentující současný stav poznání a problémy současné praxe v dané oblasti, 2. přehled metodických postupů pro přípravu a realizaci měření spokojenosti občanů s veřejnými službami. Kniha reaguje na aktuální potřeby manažerské praxe a poskytuje čtenářům poznatky, které nebyly v daných souvislostech v našich podmínkách dosud zpracovány. |
Abstract (in English) |
---|
The book deals with the issue of the satisfaction measurement of citizens as clients of public sector organizations in the context of quality management of public services. The authors objective was to study, classify and synthesize the current knowledge base concerning the understanding of the term public service quality and the measurement of citizen satisfaction with public services, and to provide the readers with: 1) a systematically arranged text which presents the current state of knowledge and the issues of the current practice in the particular area; and 2) an overview of methodical procedures used for the preparation and implementation of the measurement of citizen satisfaction with public services. The book responds to the current needs of the managerial practice and provides knowledge that has not been processed so far within this framework in our conditions. |
Links | |
---|---|
GA402/07/1486, research and development project | Name: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru |
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations |
PrintDisplayed: 18/10/2024 03:06