W 2010

Verbal Interaction in the Media

CHOVANEC, Jan a Marta DYNEL

Základní údaje

Originální název

Verbal Interaction in the Media

Název česky

Jazyková interakce v médiích

Autoři

CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Marta DYNEL (616 Polsko)

Vydání

2010

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00051290

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

masmédia; analýza diskurzu

Klíčová slova anglicky

mass media; discourse analysis

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2012 17:05, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Anotace

V originále

A workshop held at the Diversification nad its Discontents: Dynamics of the Discipline. 9th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies. The workshop addressed various issues related to the study of discourse and verbal interaction in the media. The contributions discussed a wide range of topics from both written and spoken media (including modern electronic media), such as political rhetoric and bias, representation of social actors and stereotyping, discourse structures and patterns, etc. The contributions applied the methodologies of discourse analysis, critical discourse analysis, conversation analysis, sociolinguistics, pragmatics and genre analysis, but they also included other approaches and inter-disciplinary applications.

Česky

Workshop uspořádaný v rámci 9. mezinárodní konference anglistiky, amerikanistiky a kanadistiky