2010
Verbal Interaction in the Media
CHOVANEC, Jan a Marta DYNELZákladní údaje
Originální název
Verbal Interaction in the Media
Název česky
Jazyková interakce v médiích
Autoři
CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Marta DYNEL (616 Polsko)
Vydání
2010
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00051290
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
masmédia; analýza diskurzu
Klíčová slova anglicky
mass media; discourse analysis
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2012 17:05, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
V originále
A workshop held at the Diversification nad its Discontents: Dynamics of the Discipline. 9th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies. The workshop addressed various issues related to the study of discourse and verbal interaction in the media. The contributions discussed a wide range of topics from both written and spoken media (including modern electronic media), such as political rhetoric and bias, representation of social actors and stereotyping, discourse structures and patterns, etc. The contributions applied the methodologies of discourse analysis, critical discourse analysis, conversation analysis, sociolinguistics, pragmatics and genre analysis, but they also included other approaches and inter-disciplinary applications.
Česky
Workshop uspořádaný v rámci 9. mezinárodní konference anglistiky, amerikanistiky a kanadistiky