KRČÁL, Ondřej. Competition and Profitability. In New Economic Challenges, 2nd International PHD Students Conference. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 258-262, 426 s. ISBN 978-80-210-5111-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Competition and Profitability
Název česky Konkurence a ziskovost
Autoři KRČÁL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, New Economic Challenges, 2nd International PHD Students Conference, od s. 258-262, 426 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/10:00043337
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5111-9
Klíčová slova anglicky Competition; Profitability; Price; Cost; Margin; Relative Profits; Relative Profit Differences
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Ondřej Krčál, Ph.D., učo 63249. Změněno: 26. 3. 2013 13:07.
Anotace
In this paper, we investigate relationship between competition and profitability. We define dynamic and static competition and review economic literature about persistence and sources of profits. Moreover, we compare measures of competition based on profitability and relative profits. We argue that profitability measures are more suitable for firms with similar efficiency and for the long-run studies and inter-industry comparisons. Measures based on relative profitability, on the other hand, are likely to be more useful if efficiency of firms in the industry differs persistently.
Anotace česky
V tomto článku zkoumáme vztah mezi konkurencí a ziskovostí. Nejdříve definujeme dynamickou a statickou konkurenci. Následně představujeme přehled ekonomické literatury o persistenci a zdrojích zisku. Dále srovnáváme způsoby měření konkurence založené na ziskovosti a relativních ziscích. Ziskovost je vhodná, pokud mají firmy podobnou efektivnost a pokud jsou prováděny dlouhodobé studie a srovnávány odvětví mezi sebou. Měřítka konkurence založená na relativních ziscích mají lepší výsledky pokud se efektivnost firem v odvětví dlouhodobě liší.
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 17:35