2010
Spolupráce základní a vysoké školy: Trvalá udržitelnost Deblínska
SVOZIL, Břetislav; Jan TRÁVNÍČEK a Jakub TROJANZákladní údaje
Originální název
Spolupráce základní a vysoké školy: Trvalá udržitelnost Deblínska
Název anglicky
Continuous Sustainability of the Deblin Region: Cooperation Between Elementary Schools and Universities
Autoři
SVOZIL, Břetislav (203 Česká republika, garant, domácí); Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Jakub TROJAN ORCID (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Geografické rozhledy, 2010, 1210-3004
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/10:00058858
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky
sustainability; education; regional geography
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2013 08:41, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje potenciál kvalitativně orientované projektové spolupráce základní a vysoké školy, která vede k mnoha zjištěním a praktickým návrhům dílčích i komplexních řešení, k porozumění a interpretaci Deblínska z pohledu místních, k podpoře výměny zkušeností a k hlubšímu pochopení principů TUR. Průnik názorů žáků, kteří jsou v daném místě doma, s nezávislými pohledy studentů je usměrňován mnohdy účelovými názory subjektů státní správy a samosprávy. Vzniká tak unikátní platforma pro multioborový diskurs, jehož výsledky mohou výrazně přispět k TUR Deblínska. Především díky participaci lokální ZŠ má projekt nejen hodnotu výzkumnou, ale i vzdělávací a aplikační. Článek pojednává o možnostech spolupráce základní a vysoké školy v geografickém vzdělávání. Aplikovány jsou hloubkové kvalitativní metody při široké participaci veřejnosti.
Anglicky
Our paper presents the way of collaboration among Department of Geography, Faculty of Science at Masaryk University, primary school Deblin, township Deblin, municipality Tišnov and participation with the general public. The main object is to show methods of project training in primary and higher education and also in community planning of sustainable development. Currently, some of these proposals for solving continuous sustainability are being put directly into the practice.