Detailed Information on Publication Record
2010
ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Pavel MENŠÍK and Lenka PROCHÁZKOVÁBasic information
Original name
ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ
Name in Czech
ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ
Name (in English)
SCHOOL ENVIRONMENT AND PUPILS´ HEALTH PROTECTION
Authors
HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Ostrava, ČESKÝ PEDAGOGICKÝ VÝZKUM V MEZINÁRODNÍM KONTEXTU Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV , Ed.:. Zuzana Sikorová, Martin Malčík,Karel Pavlica . p. 494-501, 8 pp. 2010
Publisher
Pedagogická fakulta OU (C) 2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00043357
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7368-769-4
Keywords (in Czech)
učitelé,- prostředí základní školy - poruchy imunitního systému - alergické dítě - astmatické dítě - zdravotní potíže - první pomoc
Keywords in English
teachers - primary school environment - immune system disorders - allergic child - asthmatic child - health problem - first aid
Změněno: 9/3/2011 21:23, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá úlohou, kterou by měla mít škola při podpoře zdraví žáků trpících chronickou poruchou imunitního systému. Metodou anonymních dotazníků rozeslaných třídním učitelům vybraných základních škol v Jihomoravském regionu bylo zjišťováno, zda a jak jsou pedagogové informováni o tom, že mají ve třídě žáka s poruchou imunitního systému. Dále bylo zkoumáno, zda školní prostředí vyhovuje těmto chronicky nemocným žákům.
In English
This contribution investigates recognizes, how the school environment meets the needs of the pupils with immunity system dysfunction. By the anonymous questionnaire survey technique, by which the question-forms were sent to the form masters in South Moravia region it was discovered, if and how the teachers are informed about the fact, that there is a pupil with immunity system dysfunction in their class. Furthermore it was researched, how the school environment meets the requirements of such chronic pupil patients.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|