D 2010

ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ

HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Pavel MENŠÍK and Lenka PROCHÁZKOVÁ

Basic information

Original name

ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ

Name in Czech

ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ

Name (in English)

SCHOOL ENVIRONMENT AND PUPILS´ HEALTH PROTECTION

Authors

HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Ostrava, ČESKÝ PEDAGOGICKÝ VÝZKUM V MEZINÁRODNÍM KONTEXTU Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV , Ed.:. Zuzana Sikorová, Martin Malčík,Karel Pavlica . p. 494-501, 8 pp. 2010

Publisher

Pedagogická fakulta OU (C) 2010

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00043357

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7368-769-4

Keywords (in Czech)

učitelé,- prostředí základní školy - poruchy imunitního systému - alergické dítě - astmatické dítě - zdravotní potíže - první pomoc

Keywords in English

teachers - primary school environment - immune system disorders - allergic child - asthmatic child - health problem - first aid
Změněno: 9/3/2011 21:23, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá úlohou, kterou by měla mít škola při podpoře zdraví žáků trpících chronickou poruchou imunitního systému. Metodou anonymních dotazníků rozeslaných třídním učitelům vybraných základních škol v Jihomoravském regionu bylo zjišťováno, zda a jak jsou pedagogové informováni o tom, že mají ve třídě žáka s poruchou imunitního systému. Dále bylo zkoumáno, zda školní prostředí vyhovuje těmto chronicky nemocným žákům.

In English

This contribution investigates recognizes, how the school environment meets the needs of the pupils with immunity system dysfunction. By the anonymous questionnaire survey technique, by which the question-forms were sent to the form masters in South Moravia region it was discovered, if and how the teachers are informed about the fact, that there is a pupil with immunity system dysfunction in their class. Furthermore it was researched, how the school environment meets the requirements of such chronic pupil patients.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education