MUŽÍK, Vladislav, Iveta PLECOVÁ a Barbora ŠVEHLÍKOVÁ. Intervenční projekt Pyramidulka. In Intervenční pohybové programy. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2009, s. 119-125. ISBN 978-80-86317-73-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intervenční projekt Pyramidulka
Název anglicky Pyramidulka intervent project
Autoři MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant), Iveta PLECOVÁ (203 Česká republika) a Barbora ŠVEHLÍKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Praha, Intervenční pohybové programy, od s. 119-125, 7 s. 2009.
Nakladatel Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00039105
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86317-73-1
Klíčová slova česky intervenční pohybový program; časový snímek dne; 1. stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky intervent motion program; time picture of the day; 1st grade of elementary school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 31. 3. 2010 15:38.
Anotace
Příspěvek seznamuje s projektem Pyramidulka, který je zaměřen na vytvoření a výzkumné ověření intervenčního celotýdenního pohybového programu pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověřování pohybového programu však přináší praktické i metodologické problémy, na které autoři příspěvku upozorňují. Výzkumnými metodami při ověřování pohybového programu Pyramidulka jsou časový snímek všedního a víkendového dne žáků a dotazník pro učitele 1. stupně ZŠ, zaměřený na hodnocení programu Pyramidulka. Ověřování pohybového programu přineslo poznatky o denním režimu žáků na 1. stupni ZŠ (n = 138) a názorech učitelů těchto žáků (n = 10) na ověřovaný pohybový program. Výsledky ukazují, že pohybový program je třeba na základě připomínek učitelů i žáků přepracovat. Po dopracování však může být program Pyramidulka vítaným a vhodným intervenčním programem pro žáky 1. stupně ZŠ.
Anotace anglicky
This contribution introduces a Pyramidulka project which is aimed at creation and research proving of intervent one week motion program for 1st grade elementary school pupils. However, proving of a motion program carries practical and methodological problems which are pointed out by the contribution authors. The research methods for proving Pyramidulka motion program is a time picture of a pupils` day during a week and a weekend and also a questionnaire for 1st grade elementary school teachers aimed at evaluation of Pyramidulka program. The motion program proving produced information about the daily routine of 1st grade elementary school pupils (n = 138) and their teachers opinions (n = 10) on the proved motion program. The results show that motion program has to be remade on the basis of teachers` and pupils` comments. After finishing the work, Pyramidulka program might be a welcomed and suitable intervent program for 1st grade elementary school pupils.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 24. 9. 2024 23:29